Uuring: Eesti lapsevanemad ei tea, mida nende lapsed internetis teevad

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Rahvusvahelise uuringufirma Norstat küsitluse kohaselt veedab 82 protsenti 9–14-aastastest eestlastest aega Youtube’ist videosid vaadates ning midagi loeb internetist vaid 15 protsenti vastanutest. Kaks kolmandikku Eesti vanematest aga ei tea, mida nende lapsed internetis teevad.

Tele2 tellitud uuringu kohaselt kasutab Youtube’i regulaarselt 82% noortest eestlastest, populaarsuselt järgnevad Google 45, Facebook 40, Instagram 26 ning Snapchat 17 protsendiga.

Tele2 klienditeenindusdirektori Sirli Seliovi sõnul langeb televiisori ja klassikalise meedia osatähtsus ning uue põlvkonna poptähed ehk juutuuberid tulevad internetist. “Uuringu kohaselt ei tea kaks kolmandikku Eesti vanematest, mida nende lapsed internetis teevad ja ilmselgelt tarbivadki nad väga erinevaid meediakanaleid,” ütles Seliov.

Lapsed vaatavad peamiselt videoid ning näiteks millegi lugemiseks kasutas internetti 15 protsenti vastanutest ja audioraamatuid kuulas neli protsenti noortest. Twitterit kasutas aga vaid üks protsent lastest.

Populaarseimad Eesti laste tegevused internetis on: mängude mängimine (79%), filmide vaatamine (74%), suhtlusrakenduste kasutamine (55%), piltide vaatamine (48%), sotsiaalmeedia kasutamine (42%), videosuhtlus (22%) ja lugemine (15%).

Uuringu kohaselt on 96 protsendil Eesti lastest vanuses 9-14 oma mobiiltelefon, 43 protsenti kasutas isiklikku tahvel- ja 42 protsenti tavaarvutit. Eesti lastest kasutab internetti iga päev 83%, lätlastest 85 ja leedukatest 88 protsenti.

2017. aasta juunis läbiviidud uuringus osales 525 9–14-aastast last Eestist. Sarnased uuringud viidi läbi ka Lätis, Leedus ja Rootsis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.