Vaikne surm: Taxify tegijate teine rakendus Hopp on maha kantud

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Veel mõned aastad tagasi paistis, et Taxify tegijatelt võib tulla veel üks potentsiaalselt edukas rakendus: Hopp, mis vahendaks sõidujagamist Tallinna ja Tartu vahel. Nüüd on aga rakendus vaikselt pildilt kadunud ja tegevuse lõpetanud.

Hopp on endiselt leitav rakendustepoodidest, kuid pärast selle allalaadimist sest kuigi palju kasu ei ole, kuna enam kontot luua ei saa ning ka autojuhti Tallinn-Tartu otsale enam ei leia. Mis rakendusega juhtus ning kuidas see nõnda märkamatult pildilt kadus?

See ei tegutse enam ammu

Selgub, et Hopp on olnud suletud juba mõnda aega ning seda pole lihtsalt mitte-kasutajate poolt märgatud. Taxify ning Hoppi asutaja Markus Villig ütles Geeniusele, et rakendus suleti selle aasta alguses. “Kasutajate registreerimise ja sõitude lisamise võimalus kadus 2017 alguses,” sõnas Villig ning lisas, et selle põhjuseks oli kasutatava taristu sulgemine. “Olime platvormi ehitanud Parse infrastruktuuri peale ja see firma lõpetas 8 kuud tagasi tegevuse.”

“Kuna Hoppi turupotentsiaal oli võrreldes Taxify linnasisese transpordiga väga väike, otsustasime arendusressurse ühele tootele keskenduda ja mitte migreerida,” lisa ta.

Väärtuslik õppetund

Villig sõnas, et Hoppist õpiti väga palju: “Eksperimente tasub teha, aga kuna meie peamine piirang on arendajate arv, siis peame testid kiirelt lõpetama kui 3-6 kuu jooksul piisavalt tulemusi pole. Kuna palkame hetkel üle 50 arendaja, siis tulevikus saame rohkem tooteid ehitada,” ütles ta.

Ta lisas, et säärastele rakendustele ei ole ka kuigi suurt turgu. “Linnade vaheline transport on mahult oluliselt väiksem kui linna sisene. Enamus linnades on inimese kohta üle 50 sõidu kuus,” ütles Villig.

Samuti sai selgeks, et linnavahelises transpordis on mugavamaks valikus bussid. “Uue transporditeenuse kasv sõltub tänaste kvaliteedist. Kuna Eestis on linnadevaheline bussiliiklus väga mugav ja soodne, siis sõidujagamine ei ole enamus inimeste jaoks parem variant. Sama moodi näeme me kõige suuremat Taxify kasvu linnades kus ühistransport on kehva katvusega või kõrge hinnaga ning eraautode osakaal on väike,” lausus Villig.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.