Uus reklaamiblokeerija vaatab sisu, mitte koodi

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Reklaamiblokeerijate ja nende avastmiseks ning vältimiseks mõeldud tehnoloogiad püüavad pidevalt üksteist üle trumbata. Nüüd on aga valmis uus reklaamide blokeerija, mis peaks oskama reklaami sisu järgi ära tunda.

Chrome’i laiendusena avaldatud Perceptual Ad Blocker vaatab reklaamide tuvastamisel sisu, mitte lehekülje koodi. Selle abil saab liides blokeerida reklaamid ka siis, kui veebileht on üritanud selle lehekülje koodi abil keeruliseks muuta.

Blokeerija vaatab reklaamide tuvastamisel mitmeid aspekte, näiteks ikoonide välimust, kas postituse juures on sõna “sponsoreeritud” või seda, kui suure osa lehest postitus enda alla võtab.

Kui laiendus tuvastab reklaami, siis ei eemalda see seda leheküljelt täielikult. Selle asemel teeb see reklaami uduseks ning katab selle kirjaga, mis ütleb, et tegemist on reklaamiga.

Geeniuse katsetuse põhjal töötas blokeerija Facebookis ilma probleemideta. Enda arvutisse saab laienduse alla laadida siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.