Uus Eesti idufirma pakub sõidujagamisteenust üksnes lastele

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

HopKid on värske Eesti iduettevõte, mis pakub nutikat laste sõidutamise ja saatmisteenuse platvormi sõidujagamise põhimõttel.

Ühtlasi aitab platvorm lapsevanematel efektiivselt korraldada laste transporti ning sõidutajatel teenida lisaraha. Geeniuse küsimustele vastas HopKid kaasasutaja Jana Valliste.

Mis on teie suur idee?

Lapsevanemad on täna suuresti laste taksojuhid, millest tulenev ajaplaneerimine ja ajakulu tekitavad stressi. Nooremad lapsed vajavad ka lisaks sõidutamisele saatjat ehk uksest-ukseni teenust. Lapsed on vaja saata rongile, sünnipäevale, võistlustele…

Sageli pole kasu ka ühistranspordist, kuna graafikud ja marsruudid ei kattu tegelike personaalsete vajadustega. Näiteks tundide ja huviringide algus- ja lõpuajad ei võimalda ühistransporti kasutades lapsel õigeks ajaks kohale jõuda. Ka maapiirkondades ja äärealadel elavate laste teenuste kättesaadavus ning madalad sissetulekud muudavad laste transportimise vanematele keeruliseks.

Tõmbekeskusest eemal elavad lapsed on huvihariduse ja ajakasutuse osas ebavõrdsemas situatsioonis võrreldes linnalistes asulates elavatega noortega. On mõistetav, et igas väiksemas asumis ei ole võimalik pakkuda lastele ja noortele kõiki huviringe ja teenuseid, kuid siis peaks olema tagatud transport nende teenuste kättesaamiseks. Täna see paraku nii ei ole. Hopkidi platvormi vahendusel saavad ühe küla lapsevanemad planeerida ja korraldada laste kogukondlikku transporti.

Hopkid koosneb sõidutajast, kelleks on teine lapsevanem või lapsehoidja ning lapsevanemast, kes lapsele sõidu tellib. Läbi HopKidi mobiiliäpi on võimalik nii sõite tellida, jälgida lapse teekonda ja lõpukssõidu eest maksta.

Lapsed on iga vanema jaoks väga tundlik teema. Kuidas tagatakse sõidutajate usaldusväärsus?

Hopkidi sõidu- ja saatmisteenuse pakkumisest huvitatud isikud peavad vastama meie ette antud tingimustele, mis oleme läbi konsulteerinud mitmete oma valdkonna ekspertidega.

Näiteks peab olema iga sõidutaja vähemalt 21-aastane, tal peab olema kehtiv juhiluba ja sõidukogemust vähemalt kolm aastat, autol peab olema liikluskindlustus ja tehnoülevaatus.

Sõidutaja peab olema muide kas lapsevanem või töötanud enne lastega (lapsehoidjana või õpetajana). Turvalisuse tagamise taustakontrolli oleme üles ehitanud neljaastmelisena: esimene samm on isiku enda andmete esitamine ja nende õiguse kinnitame. Sellele järgneb andmete õigsuse kontroll andmebaasidest ja registritest, näiteks karistusregister, seejärel toimub teenust tutvustav koolitus ja vestlus potentsiaalsete sõidutajatega.

Viimase neljanda sammuna viiakse vajadusel läbi test.  Edasiarendusena oleme planeerinud sõidutaja mugavuslisasid nagu sõitude parem haldamine kalendri ja kaardi vaates. Lisaks on meie arenguplaanis rakenduse viimine nii lapse telefoni kui ka veebi. QR-koodi abil lapse ja sõidutaja vastastikune tuvastamine, mitme lapse sõidutamine erinevad lähtekohad ja palju muud.

Kokkuvõttes aga on ju HopKid kõigest platvorm teenuse vahendamiseks ning lõpliku teenuselepingu sõlmivad omavahel lapsevanem ja sõidutaja, kellele meie teeme taustakontrolli.

Kes on tegijad ja mis on nende taust?

HopKid meeskonda kuuluvad Jana, kes on töötanud erinevates ettevõtetes turundusjuhina ja koolitusjuhina, Kristiina, kes omab pikaajalist kogemust planeerimise ja teenuste arenduse valdkonnas ning on käima tõmmanud mitmeid algatusi ning Tuuli, kes on finantsjuhtimise taustaga ning tarkvarainsenerid Silver ja Taavi.

Keda näete oma konkurentidena?

Põhimõtteliselt võib kaudselt konkurentideks lugeda kõiki, kes lapsi sõidutavad, sh taksod, ühistransport, lapsevanemad ja lapsehoidjad ja seejuures HopKidi teenust kasutada ei plaani.

Samas loodame aga kõiki näha pigem oma ridades kui mitte kohe, siis kindlasti mingi aja pärast.

Kes on investorid ja kui palju nad firmasse juba raha on pannud?

Kaasasutajad on investeerinud firmasse erinevaid ressursse.

Millega te raha hakkate teenima?

Hopkidi platvormi vahendusel sõidu- ja saatmisteenuse raames tellijate ehk lapsevanemate ja teenuse pakkujate ehk sõidutajate kokku viimisel ja sõitude planeerimisest vahendustasu saamisega.

Miks olete just teie see üks kümnest idufirmast, kes ei lähe pankrotti?

Meie ärimudel on skaleeritav igale turule, kus on kliente ehk lapsevanemaid, kellel on vajadus, et nende lapsed,  saaksid aeg-ajalt vajalikku sihtkohta sõidutatud ja saadetud.

Mida teil täna kõige rohkem vaja on?

Sõidutajate-saatjate kogukonda, mis oleks usaldusväärne, sõbralik ja motiveeritud.

Mida te järgmise 12 kuu jooksul saavutate?

Jõuda edukalt Eesti turule ning saavutada tulemus vähemalt 10 000 sõitu kuus.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.