Uber teab, et sa oled nõus rohkem maksma, kui telefoni aku hakkab tühjaks saama

Üks Uber transpordiäpi omadusi on ajutine hinnatõus ehk surge pricing, mis suure nõudluse ajal kõrgema sõidu hinnaga rohkem juhte tööle peaks meelitama. Ent firma uuringujuht Keith Chen avaldas raadiosaates, et neil on andmeid, et inimesed nõus rohkem maksma pigem siis, kui nende telefoni aku hakkab tühjaks saama.

Uberi äpp kogub muuhulgas andmeid selle kohta, et milline on inimese telefoni aku protsent, sest tühja aku korral lülitab äpp end madala voolutarbimise režiimi. Uberi esindajate sõnul võib näha, et aegadel, mil aku on tühi, on inimesed tõenäolisemalt nõus oma sõidu eest rohkem maksma.

Samas kinnitas ta, et firma ei kasuta seda infot enda huvides ära ning ei käivita surge pricingut selle põhjal, vaid see on pigem lihtsalt huvitav psühholoogiline leid.

Lisaks tuvastas firma oma andmetest, et inimesed on sõidu eest nõus maksma rohkem siis, kui ajutine hinnatõus on näiteks 2,1 korda, mitte 2,0 korda.