Twitter teeb mitteametlike rakenduste kasutajate elu raskemaks

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Twitter tegi teatavaks, et selle aasta augustist muudab firma põhjalikult rakendusliidest ehk API-t kolmandate osapoolte rakendustele, keelates neile mitmete oluliste funktsioonide kasutamise.

Väga paljud Twitteri kasutajad ei kasuta Twitterit läbi veebilehe või firma ametliku mobiilirakenduse, vaid kolmandate osapoolte pakutavate äppide nagu Twitterrific või Tweetbot.

Need rakendused annavad lisavõimalusi, mõnel onmugavam kujundus ning mitmeid põnevaid funktsioone, mida Twitteri ametlik äpp ei paku.

Näiteks võimaldab Tweetings iga postituse lõppu automaatselt lisada teemaviite, mis tuleb eriti hästi kasuks neile, kes mõnda sündmust Twitteris reaalajas kommenteerivad. Uue API tulekuga kaob rakendustelt aga võimalus näiteks postitusi voogedastada.

Kui täna tekivad uued Twitteri postitused sinu voogu reaalajas, siis voogedastuse kadumisel peaksid sa iga kord voogu käsitsi uuendama. Rakendused saavad küll käia Twitterilt automaatselt postitusi küsimas, kuid suudavad seda teha vaid teatud kordi, enne kui Twitter küsimise blokeerib.

Kui käsitsi uudisvoo värskendamine ei pruugi olla veel kõige hullem, siis probleemiks osutuvad push–teated, mille voogedastamise Twitter samuti keelab. See tähendab, et teade uuest sõnumist või sinu postituse jagamisest jõuab su telefoni näiteks 10 või 5 minutit hiljem. Natukene nagu 2008?

Muide, sõnumite teadetest pole niikuinii liiga palju kasu, kuna ka otsesõnumite tugi võib muutuda keeruliseks, kui kasutada kolmandate osapoolte rakendusi.

Päris kinni Twitter oma mitteametlikke kanaleid siiski ei pane, kuid muudab need väga kalliks. Twitteri hinnakirja kohaselt maksaks ühe kasutaja teenindamine rakenduse arendajale umbes 10 eurot. Ja seda ka siis, kui rakendust ei kasuta rohkem kui 250 inimest.

Mitmed rakenduste arendajad ütlesid TheVergele, et jätkavad rakenduse töös hoidmist, ehkki vähendatud funktsionaalsusega.

Twitteri rakendust Twitterrific, vaneminsener Craig Hockenberry etttevõttest Iconfactory sõnul tunneb ta olukorra üle muret.

“Paljud inimesed, kes meie rakendusi kasutavad on pikaajalised Twitteri kasutajad, kes kasutavad seda teenust väga aktiivselt ja palju,“ ütles ta.

“Ametlik Twitteri klient ei täida nende vajadusi ja seega leiavad nad tõenäoliselt uue platvormi, kus tegutseda,” lisas ta.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.