Tüng: populaarseim reklaamiblokeerija hakkab reklaame müüma

abp.jpg

Üks populaarseimaid reklaamiblokeerijaid Adblock Plus, mis on seni aidanud kasutajal internetilehekülgedel ebasoovitavad reklaamid kaotada, asub nüüd oma võrgustiku vahendusel reklaame müüma.

Adblocki Plusi reklaamivõrgustiku kaudu peaks veebilehtede haldajad saama võimaluse valida välja "sobivad" reklaamid, mis nende lehekülgedele ilmuvad. Kui mõni inimene, kes kasutab internetibrauseris Adblock Plusi, nüüd nende leheküljele jõuab, näeb ta neid "sobivaid" reklaame, kirjutab The Verge

Nii tekib kaks paralleelset reklaamikogemust – üks neile, kes kasutab reklaamiblokeerijat nagu Adblock Plus, ja teine ilma blokeerimiseta veebilehti vaatavatele inimestele. "[Meie reklaamivõrgustik] lubab kahte ökosüsteemi kohelda täiesti erinevalt ja erineval moel nendega raha teenida," rääkis firma kommunikatsioonijuht Ben Williams. Tema sõnul annab see veebilehtede ülalpidajatele ka võimaluse reklaamiblokeerijatest raha teenida. 6% reklaamikäibest võtab endale Adblock Plus, 80% jääb veebilehe haldajale ja ülejäänu läheb teistele vahendajatele.

Tegelikult on firma juba mitu aastat käitanud sarnast projekti Acceptable Ads, ent selle käigus on reklaamipakkujad pidanud ise Adblock Plusiga koostööd tegema, et nende reklaamid "sobivaks" tunnistada. See on olnud aeganõudev protsess ning seetõttu pole Acceptable Ads ka laialt levinud. Nüüd on Adblock Plus juba sobivad reklaamid ise välja valinud ja veebilehtede haldajatel peaks olema lihtsam omale reklaame valida, mis peaks uuele projektile kiiremini menu tooma.

Kokkuvõttes ei pruugi veebilehtede haldajatele ja kirjastajatele selline jõumeetodil reklaamimüük meeldida, samuti tõukab Adblock Plus sellega ilmselt eemale tarbijaid.

 

Foto: geenius.ee