Taxify esindajad tõid murekohtadena välja näiteks asjaolu, et teenust ei saaks osutada sõiduki kasutajad, mis looks olukorra, kus mitmed teenusepakkujad peaks sõitmise lõpetama.
“Meie oleme sellisest piirangust väga nördinud ja suur osa tänaseid kokkuleppevedajaid peaks sõitmise lõpetama, näiteks lapsed või abikaasa ei tohiks pereliikmele kuuluvat autot kasutada. Iga regulatsiooni eesmärk peaks olema kliendile teenuse kvaliteedi tagamine, kuid antud piirang hoopis halvendab klientidele teenuse kättesaadavust ja seeläbi ka kvaliteeti,” ütlesid Taxify esindajad.
Hetkel puudub Taxify’l ülevaade selle kohta, milliseid lubasid juhtidel vaja on, kui palju need maksavad või kuidas neid täpselt hankida.
“Eesti peaks looma uusi võimalusi kokkuleppeveo kui väikeettevõtluse arenguks, mitte seda piirama. Kui antud piirangutega seadus Eesti vastu võetakse looks see Euroopa kontekstis halva pretsetendi, mis ja ei lähe kuidagi kokku e-Eesti innovaatilise kuvandiga,” lisasid Taxify kõneisikud.
“Meie ettepanek on lubada kokkuleppevedusid kõikidele isikutele, kes on auto tehnilises passis kasutajana kirjas ehk kellel on seaduslik alus konkreetse auto kasutamiseks.”
Uber: eelnõu on hästi ette valmistatud
Uber Eesti tegevjuhi Enn Metsari sõnul ei tasu veel teha ennatlikke järeldusi, kuna arutelud on veel endiselt pooleli.
“Sisuliselt on eelnõu eesmärk kasutada e-riigi võimalusi selleks, et kõik kokkuleppevedajate pakkujad vastaksid seaduses esitatud nõetele. See plaan on väga teretulnud. Hetkel teeme seda taustakontrolli oma juhtidele me ise. Arendame sarnast süsteemi koos Eesti ettevõttega Veriff. Tähtis on see, et tehniline lahendus oleks kiire ja kasutajate jaoks mugav,” ütles Metsar.
Metsari sõnul on eelnõu üldine pilt küll hea, kuid murekohaks on klausel, mis sätestab, et teenust tohib osutada vaid auto vastutav kasutaja, mis Metsari sõnul ei ole kooskõlas eesmärgiga kasutada efektiivselt kättesaadavaid ressursse.
“Reaalselt võtaks antud nõue sadadelt inimestelt, kes hetkel kokkuleppevedusid pakuvad, ära võimaluse paindlikuks sissetulekuks. Lisaks väheneks teenuse kättesaadavus nendele juba üle 50 000 elanikule, kes majandusministeeriumi tellitud uuringu kohaselt täna kokkuleppevedusid kasutavad,” ütles ta.
Metsar viitas ka asjaolule, et säärane piirang võib olla vastuolus Euroopa Liidu konkurentsisätetega. “Antud piirang ei ole proportsionaalne, vaid on hetkel kunstlik sisenemisbarjäär.”