Tellisid netist kaupa: miks see tuleb mõnikord postkontorisse, mõnikord kulleriga?

Foto: Omniva

Mattias Kaiv selgitas Omniva blogis, mis jõuavad veebis tellitud pakid aeg-ajalt postkasti, mõnikord pakiautomaati, aga mõnikord hoopis kulleriga.

Kui Eestist tellitud kaupade puhul on enamasti arusaadav, kuhu Sinu pakk saabub, siis välismaalt tellides on olukord segasem. Tavaliselt on valida mitme erineva tarnekiiruse vahel (näiteks Standard, Express, Express+), kuid kunagi ei ole täpsustatud asukoht, kuhu pakk reaalselt saabub. Jõuab see kulleriga koju, läheb postkontorisse, tuuakse pakiautomaati või pistetakse koguni postkasti?

Postkasti saabub tellitud pakk vähestel juhtudel. Selleks peab see olema piisavalt väike (maksimaalselt 23cm x 33cm x 2cm). Selliste saadetiste hulka kuuluvad tihtipeale pisikesed ja odavad nipsasjakesed – ehted ja väiksemad aksessuaarid, mõnikord ka telefonikatted. Postkasti jõudvale pakile on iseloomulik ka see, et enamjaolt ei ole selle liikumine elektrooniliselt jälgitav.

Kui pakk on mõõtmetelt suurem või tegemist on registreeritud ehk jälgitava saadetisega, jõuab see postkontorisse. Sel juhul saab pakisaaja teavituse mobiilile, et talle on saabunud pakk postkontorisse. Isegi kui saadetis on oma mõõtmetelt väike, aga tegemist on registreeritud pakiga, tohib seda väljastada ainult allkirja vastu.

Samas tuleb tähele panna, et mõnikord jõuavad väikesed ja postkasti mõõtmetele vastavad lihtsaadetised ikkagi postkontorisse, kuna saaja postkast on täis või ei vasta ettenähtud nõuetele (näiteks ei taga saadetise turvalisust).

Esineb ka olukordi, kus samast e-poest ning sama transpordiviisi valikuga tellitud kaup tuleb kord postkontorisse, kord postkasti ning kord kulleriga koju. Selline anomaalia on tingitud eelkõige kauba maksumusest ning saatja otsusest erineva väärtusega kaupade puhul erinevaid tarneviise kasutada.

Kuldne reegel on järgmine – välismaisest e-poest tellides määrab saatja tarneviisi enamasti kauba väärtusest lähtudes. Nii võibki juhtuda, et kord liigub pakk liht- ja kord registreeritud saadetisena, kord postkontorisse ning teinekord kulleriga koju.

Paki toob kuller koju siis, kui saatja on paki edastamiseks valinud kullerteenuse. Paljudes e-poodides on kliendil võimalik lisatasu eest tellida ka ekspresstarne. Sel juhul tähendab see enamasti, et pakk jõuab kulleriga koju.

Viimase võimalusena on AliExpressi veebipoesttellitud kaubad võimalik tellida ka pakiautomaati. Selleks tuleb end eraldi registreerida Omniva veebilehel “AliExpress pakiautomaati” teenuse kasutajaks. Tulevikus laieneb pakiautomaati tellimise võimalus ka teistele välismaistele e-poodidele. Arendamisel on ka süsteem, milles klient saab ise vaikimisi määrata, kust ta kõik oma saadetised kätte tahab saada. Seetõttu on peagi võimalik, et nii vanaemalt saadud jõulukaart kui ka Amazonist tellitud kõrvaklapid jõuavad just sinule sobivaimasse pakiautomaati, kulleriga koju või lähedalasuvasse postkontorisse.