Telia: Mobiil-ID on endiselt vajalik ega kao kuskile

Telia kauplus Foto: Telia

Eestis levinud digitaalne isikutuvastusteenus Smart-ID sai täna seaduse silmis võrdseks omakäelise allkirjaga, sarnaselt Mobiil-ID teenusele. Telia aga ei usu, et mobiil-ID seepärast kuskile kaoks. Smart ID on tasuta, aga mobiil-ID maksab kliendile ühe euro kuus.

Telia Eesti internetilahenduste ja kõneside grupi teenuste juht Allan Dobrõš sõnas, et obiil-ID on kindlasti vajalik ega kao kuhugi, kuna väga paljude inimeste jaoks on see mugav ja igapäevane abiline asjaajamisel.

“Samuti võib öelda, et harjumusel on tavaliselt suur jõud ning need, kes on harjunud mobiil-ID–d kasutama, eelistavad seda just tänu tema mugavusele ja lihtsusele,” lausus ta.

Lisaks tõi ta mobiil-ID eelisena välja selle, et seda saab kasutada näiteks reisil olles, ka nendes piirkondades, kus on olemas vaid 2G mobiilsideteenus, kuid kus ei pruugi olla näiteks mobiilset andmesidet.

Dobrõš tõi aga välja, et vastupidisel juhul, kui mobiilsidet pole, aga internet on, on eelis Smart-ID teenusel. “Samuti saab mobiil-ID-ga osaleda näiteks valimistel, Smart-ID-ga mitte,” lisas ta.

Kumba teenust aga firma klientidele soovitab? “Valiku endale sobivaima lahenduse kasutamiseks teeb iga inimene ise, vastavalt sellele, mis talle käepärasem on. Mõlemad lahendused igal juhul kasvavad. Näiteks Telia klientidest kasutab mobiil-ID-d juba üle 110 000 inimese,” ütles Dobrõš.

Telia märkis kahe teenuse võrdlemise juures ära ka selle, et mobiil-ID-d toetab täna juba väga palju teenusepakkujaid, Smart-ID-d tunnistatakse aga vähem.

Maikuu seisuga oli Eestis Smart-ID kasutajaid 210 000, kogu Baltikumis üle 850 000.