Telia klient pidi kampaania korras pakutava kiirema interneti saamiseks läbima tõelise kadalipu

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Telia esindus.Foto: Scanpix/Arvo Meeks/Lõuna-Eesti Postimees

Geeniuse poole pöördus Telia klient, kelle juures üritas Telia korduvalt internetti kiiremaks keerata, kuid järjepidevalt kadus kiire internet siiski kuhugi ära. Telia lubas asja uurida.

Kliendi sõnul kasutas ta Telia 100/100 paketti ning tänu Telia 1 kampaaniale oli tal võimalus saada sama hinna eest 200/200 kiirusega ühendus.

“Võtsin pakkumisest kinni ja liitusin,” lausus ta. “Tulid e-kirjad, et kui kiirus ei muutu, tehke ruuterile restart. Tehtud. Ikka ei midagi.”

Seejärel võttis ta ühendust tehnilise toega, kes ütles, et tema korteril on all sideruumis pandud switchil piirang, mis oli määratud kiirusele 100/100. Asja parandamiseks saadeti kohale tehnik, kes muutis siideruumis kiiruse selliseks, nagu see olema peaks. “Ikka ei tulnud läbi,” lausus klient.

Kiirus kadus salapäraselt

Seejärel asus tehnik uurima korteris olevat kaabeldust ja tuli välja, et koridoris oli üks kiud vigane.

“Tõstis seal mu kaabli ümber teise auku kuhugile. Sest korterikaablid olid terved. Tuli ilusti 200/200 läbi,” sõnas Geeniusega rääkinud klient.

Mõnda aega töötas internet nii nagu pidi, kuid paari nädala möödumisel selgus, et kiirus on taas langenud vana 100/100 peale. Seepeale võttis ta ühendust klienditeenindusega, kus öeldi, et tehnik võtab temaga ühendust, et asi lahendada. “10 minutit hiljem oli kiirus 200/200 nagu peab,” märkis klient järgmiseid arenguid.

Mõne päeva möödudes oli aga kiirus jälle vanal tasemel tagasi, klienditoega suhtlemise tulemusel vahetas tehnik välja sideühenduse detaili, kuid kiirus jäi endisel vana ja aeglasema juurde. Seepeale saadet majja järgmine tehnik.

“Tehnik tuli. Uuris toas mul läbilaskevõimet. Kõik oli korras. Toast koridori korras. Koridorist sideruumi korras. Sideruumist aga edasi ei tule,” lausus ta ning märkis, et viimastel kordadel on administraator iga kord muutnud sideühenduse porti, misjärel kõik töötab.

Mõni tund hiljem kadus aga kiire internetiühendus jälle. “Kõik laiutavad käsi Telias,” lausus ta.

“Kõigele krooniks esitati täna ka esimest korda väljasõidu eest arve,” lisas klient.

Telia: uurime ja vabandame

Telia pressiesindaja Raigo Neudorf sõnas, et praeguseks on piirkonda teenindavad Telia võrguseadmed läbinud täiendava kontrolli, milles vigu ei leitud ning kõik töötab probleemideta.

“Rikke tunnused viitavad hetkel hoopis majasisese kaabelduse probleemidele – riistvara pordid töötavad kas 100 Mbits/s või 1000 Mbits/s režiimis ning kliendi Koduinterneti kiiruse tõstmisel üle 100 Mbits/s rakendub viimane ehk 1000 Mbit/s režiim,” lausus ta.

“See aga eeldab ka laitmatut majasisest kaabeldust, mille probleemid ei pruugi madalamal režiimil välja tulla. Ebaõnnestumisel toimib port edasi parimas võimalikus režiimis, mis antud juhul on 100 Mbits/s.”

Ta lisas, et kliendiga lepiti kokku uus aeg, mil teda külastab tehnikute juht, kes viib läbi täiendavaid kontrolle juurpõhjuse tuvastamiseks ja probleemile lahenduse leidmiseks.

“Klient on teinud omalt poolt kõik õigesti, kuna võttis ühendust Telia klienditoega. Palume kliendil ees ebamugavuste pärast vabandust ning teeme enda poolt kõik, et asjale kiire lahendus leida,” lausus Neudorf.

Telia tühistas ka kliendile esitatud tehniku väljasõidu arve.

Telia 1 kampaania raames on tänaseks endale kaks korda kiirema koduinterneti valinud enam kui 10 000 klienti, kelleni jõuab teenus tõrgeteta.

“Kahjuks näitab kirjeldatud juhtum, et ühel kliendil on jäänud teenusega kaasnev soodustus saamata, mistõttu võtsid meie spetsialistid selle mure eraldi uurida,” lisas ta.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.