Telia ja klient vedasid kuid vägikaigast: kas ostetud tahvelarvuti on katki või mitte?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Tarbijavaidluste komisjonis sai hiljuti lahenduse vaidlus, kus klient ja Telia ei jõudnud üksmeelele, kas ostetud tahvelarvuti on tõepoolest vigane ning kas raha tuleks tagasi maksta. Komisjon otsustas lõpuks, et Telial tuleb siiski tahvelarvuti hind hüvitada.

Klient: tahvelarvuti on katki

17. augustil 2016 ostis klient Teliast tahvelarvuti Lenovo Tab 3 hinnaga 269 eurot. Aprillis 2017 esitas klient poele pretensiooni põhjusel, et tahvelarvuti ei leia wifi-võrku. Mais esitas klient seadme puuduste kohta ametliku pretensiooni ning mõned nädalad hiljem tagastas Telia tahvelarvuti, millel oli taastatud tarkvara tehaseseadistus.

22. mail 2017 esitas klient uuesti pretensiooni, kuna tahvelarvuti ei leidnud jätkuvalt wifi-võrku ning pilt hangus ja seadet ei saanud sisse ega välja lülitada. Klient taotles seepeale ka terve seadme asendamist.

Juunis oli seade Telia hinnangul korras ning nõudis kliendilt 36 eurot seadme ülevaatamise eest. Klient kontrollis seadme töötamist kohapeal koos Telia klienditeenindajaga ning ilmnes, et tahvelarvuti ei leia siiski endiselt wifi-võrku.

Klient keeldus remontimata tahvelarvuti vastuvõtmisest ning soovis lepingust taganeda. 21. juunil saatis Telia tahvelarvuti uuesti hooldusesse. Juulis soovis Telia nüüdseks parandatud tahvelarvutit tarbijale üle anda. Paranduste käigus oli tahvelarvutil vahetatud emaplaat ja wifi-adapterid.

Klient keeldus aga tahvelarvuti vastuvõtmisest ning soovis raha tagastamist, kuna oli selle soovi esitanud juba eelmisel korral ning toote parandamine oli korduvalt ebaõnnestunud ja ta ei saanud puuduse tõttu toodet kasutada alates aprillist. Telia selgitas, et kahel esimesel korral oli seade korras ning kolmandal korral seda ka remonditi.

Telia: klient võiks tahvelarvuti vastu võtta

Telia selgitas komisjonile, et seadet testiti kahel esimesel korral hoolduskeskuses ja see tunnistati seal töökorras olevaks. Ettevõte lisas, et hoolduskeskuses ei ole testimiste käigus kliendi kirjeldatud vead wifi kasutamise kohta avaldunud ja seega puudus põhjus teostada riistvaralist remonti.

Kuna aga klient väitis endiselt, et wifi kasutamine on häiritud, võttis hoolduskeskus vastu otsuse teostada riistvaraline remont: vahetati emaplaat ja wifi adapter ning testiti seadme tööd. “Seega on hoolduskeskus teostanud garantiikorras tahvelarvuti remondi ning see vastab tootjapoolt esitatud tingimustele. Kaupleja hinnangul puudub alus müügilepingust taganemiseks,” seisab Telia vastuväites. “Kaupleja soovib, et Tarbija võtaks parandatud tahvelarvuti vastu ja veenduks selle korrasolekus.”

Klient: raha tuleb tagasi maksta

Klient vastas Telia vastuväidetele, et teistkordsel seadme viimisel Paide Telia esindusse ei suutnud ka kohapeal olev klienditeenindaja tahvelarvutis wifi võrku leida ega teda aidata ning klienditeenindaja otsustas seadme taaskord hooldusesse saata.

20. juunil keeldus klient seadme vastuvõtmisest ning soovis lepingust taganeda, kuna kohapeal tuvastati koos klienditeenindajaga, et seadmel on vead alles ja need fikseeriti. Klient ei ole saanud puuduse tõttu seadet kasutada mitu kuud ning leiab, et pood ei ole tahvelarvuti puuduseid kõrvaldanud mõistliku aja jooksul, tehtud parandused on ebaõnnestunud ning tarbijal on tekkinud põhjendamatud ebamugavused korduvalt esinduses käimisega ning seadme kasutamisvõimatusega.

Komisjon: tõepoolest, raha tuleb tagasi maksta

Komisjon leidis oma otsuses, et kliendile tuleb raha tagasi maksta. Komisjon kirjutab oma otsuses, et käesolevas vaidluses on tõendatud, et klient pöördus Telia poole tahvelarvuti osas korduvalt sama probleemiga, kuid tehnilise rikke olemasolu ei tuvastatud.

“Tarbija ei saanud tahvelarvutil oleva puuduse tõttu seda mitme kuu vältel kasutada. Seega oli Tarbija õigustatud lepingust taganema ja nõudma ostuhinna tagastamist. Eeltoodust tulenevalt tuleb Kauplejal tagastada Tarbijale tahvelarvuti ostuhind summas 269 eurot,” seisab otsuses.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.