Tele2 uus juht: Mina tahaks käima panna palju uusi väikseid asju, millest klientidel on palju kasu

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Tele2 Eesti uus juht Chris Robbins.

1. aprillist võtab Tele2 Eesti juhi töö üle kanadalane Chris Robbins, kellele on suured plaanid mobiilioperaatori innovatsiooniliidriks tegemisega.

Te olete töötanud telekommunikatsioonis Kanadas, Tšehhis, Londonis, Lätis, Leedus. Kui tuttav Eesti turg teile on?

Üldse pole. Ma olen Eestist muidugi kuulnud ja kuigi ma viimasel aastal pole töötanud telekommunikatsioonis, käivitasin digiinnovatsiooni ettevõtte Põhja-Ameerika kontorit ja just sel ajal kuulsin Eesti kohta kõige rohkem. Kuna juttu oli digitaalsest innovatsioonist, siis vaatasin maailmas selles vallas ringi ning Eesti – te teate seda ju isegi – võistleb palju kõrgemas liigas, kui riigi suurus lubaks arvata.

Nii et kui ma hakkasin Tele2 grupi asepresidendi ja regioonijuhi Guillaume Van Gaveriga rääkima, siis ta ütles, et sa saad olla Tele2 innovatsiooniliider asukohaga Eestis. Mina ütlesin: jess! (Naerab.)

Nii et erilist veenmist vaja ei läinud, et ma Eestisse tuleks.

Samas peavad mobiilioperaatorid nii Eestis nagu mujalgi ikka võitlema olukorraga, kus nad jäävad “rumalaks toruks”, mille kaudu inimesed internetist andmeid saavad?

Täiesti tõsi.

Mis see tähendab, et te tahate Tele2 Eesti haru teha Tele2 grupi innovatsiooniliidriks?

Mõnikord hea, kui sa vaatad asju välise pilguga ja sul pole palju eelinfot. Ma teadsin, et Eesti on maailmas eriline digitaalse innovatsiooni riik.

Ja ma eeldasin automaatselt, et ka Eesti operaatorid on maailmas innovatsiooni poolest täitsa tipus. Aga tegelikkus oli see, et kui ma hakkasin vaatama mida meie [Tele2] ja teised tüübid siin teevad – siis operaatorid pole tipu lähedalgi.

Ma olin lausa šokeeritud, et keegi pole neid kahte asja kokku pannud. Siin on tohutu võimalus tänu ümbritsevale keskkonnale teha midagi innovatiivset.

Minu jaoks see tähendab kahte asja. Minu taust seostub väga klientidega (Robbins oli Kanada mobiilifirma Wind Mobile klienditeenindusjuht – H.L.). Seega ma tahan teada, millised innovaatilised uuendused on just kliendi jaoks tähtsad. Ma ei usu, et nii väga palju mõeldakse, sest tüüpiliselt arutatakse ärimudeli ja sääraste asjade üle.

Need on muidugi tähtsad. Aga mina tahaks käima panna palju uusi väikseid asju, millest klientidel on palju kasu – võib-olla on need ärilised edukad, võib-olla mitte, aga proovime järgi! Kliendid hakkavad rohke meiega kui innovatsiooniliidritega arvestama.

Kui juhtub nii, et meie oleme innovatsiooniliidrid Eestis – ja Eesti omakorda on liider innovatsioonis – siis vaikimisi olemegi liidrid maailmas! Mulle see meeldiks. (Naerab.)

Selleks on teil vaja häid partnereid? Kliente, kes sellisest innovatsioonist lugu peaks, ja tehnoloogiapartnereid.

Jah. Ma olen Eestis olnud tervelt päeva, aga mulle tundub, et klientide seas on selliseid ootusi ja nõudlust küll. Võib-olla kliendid ei oota seda telekommunikatsioonifirmalt, sest kui aus olla, siis enamus innovatsiooni peale mõtlevaid inimesi teavad, et pangad, telekom ja kindlustus on vanad ja igavad. Ja eks neil on ka paljus õigus. Aga see tähendab, et siin on tohutu võimalus.

Kui ma vaatan idufirmasid, kellega ma olen töötanud nii telekomisektoris kui ka mujal, siis on Eestis kindlasti võimalikke partnereid. Ma ei vaata suurte tehnoloogiahiidude poole, vaid idufirmade poole. Nemad huvitavad mind! Mind ei huvita 3-4 aastat tagasi tehtud asjad, vaid midagi uut! Midagi, mis on äge!

Eelmisel nädalal toimus Barcelona mobiilimess, mille keskne sõnum oli, et 5G on peaaegu valmis. Mis teie plaanid on Tele2 ja 5G osas?

Võin öelda, et me oleme 5G-ks valmis. Tele2 Rootsis juba testib seda. Ma tean, et meie ambitsioon on siin sihtida esimesena 5G võrguga turule tulla.

Kui rääkida innovatsioonist, siis 5G saab olema see madalaim ühisnimetaja. Võrgu poole pealt on lihtsalt vaja 5G ära teha. Me ei saa innovatiivseks ainuüksi sellega, kui avame 5G võrgu kas või kuu aega enne teisi või isegi viis kuud enne. Ma tean maailmas operaatoreid, kes olid esimesed 3G või 4G võrkudega, aga poole aasta pärast on vahe tasa tehtud. Fakt on see, et Eestis on kõigil 99% leviala kaetud, kõik saavad 5G. Kui me 5Gd ei avaks, siis see teeks meile haiget, aga esimesena avades ei saaks me innovatsiooniliidriks. Nii et ma tahan pigem keskenduda klientidele.

Tavaline tarbija tänaval tahab teada saada, mida muudatused tema rahakotile tähendavad, kui kõik investeerivad, teevad innovatsiooni. Kas see toob hinnatõusu?

Mulle loomulikult meeldiks ja ärile oleks kasu, kui hinnad läheksid üles. Aga see pole lihtsalt telekomimaailmas realistlik. Mitte kusagil üle kogu planeedi ei saa hindu tõsta.

Oluline on, et hinnastamine saab muutuda palju lihtsamaks ja selgemaks kui see praegu on. See on eelis meie jaoks ja klientide jaoks. Tele2 brändi tuntakse kõikidel turgudel kui value-leader (tööstusharu termin, mis tähendab, et operaator lööb teisi soodsaima hinnaga – H.L.). Me ei saa sellest strateegiast loobuda. Aga me ei saa sellele ka lootma jääda, hinnaerinevused pole üldsegi nii suured ja allapoole ei saa hindades minna.

Me peame mõtlema emotsionaalsele seotusele. Naljakas on, et paljud arvavad, et just eraklientide seas on oluline, et operaator oleks inimestele emotsionaalselt tähtis, mitte aga äriklientide seas. Aga ei, just seal tuleb sellele mõelda!

Ärid tegutsevad isegi veel rohkem emotsionaalsete argumentide pealt otsustades, eriti väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted, kodu- ja väikekontori kliendid. See tähendab, et neile on tähtis, mis sorti teenindust sulle pakutakse. Kui neile pakkuda personaalset teenust nii nagu suurklientidelegi, siis nad armastavad seda. Nii et nad peavad saama nii majanduslikult kasuliku teenuse kui ka emotsionaalselt.

Nii et jah, ma olen küll Eestis olnud alles ühe päeva, aga mulle tundub juba, et just seda emotsionaalset osa on praegu vähe. See on suur võimalus kasvuks.

Olete konkurentidega kursis? Üks suur Rootsist kipub praegu kulusid kokku tõmbama, teine Soomest on viimsel ajal tublisti laienenud. Kuidas nende vahel olla on?

Konkurentidest rääkimine on minu jaoks alati huvitav teema, sest lugu on nii, et mind ei huvita konkurendid. Ma panen tõesti fookuse klientidele. Ja kui sa mõtled klientidele ja oma strateegiale, siis pole konkurents tähtis.

Kanadas ma ütlesin, et kui meil on tugev strateegia, siis ma võin jalutada konkurendi juurde, seletada talle täpselt ära, mida tegema hakkan, ja nad ei saa selle vastu mitte midagi ette võtta. See mulle meeldib. Kui satud ettevõttesse, kus kardad, et üks või teine info lekib konkurendile, siis see ütleb mulle, et neil pole jätkusuutlikku strateegiat.

Pressiteade ütles, et kolite Eestisse koos pere ja husky koeraga. Saate meie kliimas hakkama?

Ta armastab seda. Ostsime koera Prantsusmaal, käisime matkamas ja looduses ja seal võib koera igale poole kaasa võtta, poodidesse ja kohvikutesse, nagu Eestis. Torontos on seis vastupidi. Nii et saab olema väga õnnelik, kui Eestisse jõuab.

Märksõnad: ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.