Tele2 konkurentide laienemisest: klient ei taha “kõik ühes” paketti, vaid valib teenuseid ükshaaval

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
argovirkebau.jpg
Tele2 tegevjuht Argo Virkebau.

Täna avaldas Elisa, et ostab 28 miljoni euro eest andmekeskustele ja võrgulahendustele spetsialiseerunud ettevõtte Santa Monica Networks Group. Elisa üks konkurentidest, mobiilioperaator Tele2 ei tunne end aga sellest ohustatuna.

Kui Elisa on kasvamas sama suureks tegijaks nagu Telia, võib Tele2 esmapilgul kahe suure telekomiettevõtte varju jääda. Firma tegevjuhi Argo Virkebau sõnul sobib aga Tele2 Eesti telekomituru pilti suurepäraselt.

“[Kodune kaabliga internetiühendus ja äriklientide IT-taristu] on need teenused, mida me ei ole soovinud teha. Kui vaadata Santa Monica teenuseid, siis nad müüvad eelkõige seadmeid, mida meil ei ole soovi müüa. Starmani vaadates pakuvad nad erakliendile nn viimase miili teenust, tuues kaabli tuppa. Meie fookus on aga mobiilil,” rääkis Virkebau.

Virkebau näeb siin isegi probleeme tarbijale, kelle jaoks tõenäoliselt hinnad tõusevad ning valikud vähenevad. “Teeme ärikliendile väga palju erilahendusi: pankadele, kindlustustele, haridusvõrkudele, isegi teised telekomiettevõtted on meie kliendid. Meil on oma nišš ja selles ei ole mitte midagi muutunud, ma arvan et meil läheb oma nišis lihtsamaks.”

Tele2 ei karda Telia ja Elisa kõik-ühes pakkumiste ohtu. Virkebau sõnul eelistab klient valida teenuseid ükshaaval, mitte tervikpaketina. “On väga palju kliente, kes ei taha olla kõige suurema juures. Kui energiaturg avanes, oldi õnnelikud, et tekkis väiksemaid pakkujaid,” toob Virkebau näiteks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.