Taxify tahab Eestis kümme korda suuremaks kasvada

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
taxi.jpg

Selle artikli algupärane pealkiri oli "Kuidas Taxify imelises tulevikus taksojuhid oma ametist ilma jäävad".Artikli lõppu on lisatud Taxify täpsustus.

"Minu töölepingus on punkt, et ma peaksin Taxifyd Eestis kasvatama kümme korda. Kust see kasv tuleb? Kuskilt on firma asutajate arvates see võimalik leida,” ütleb Taxify Eesti tegevuse juht Henrik Raave.

Raave võttis firma asutajalt Markus Villigult Taxify Eesti tegevuse juhtimise üle neli nädalat tagasi. Aga Villig ja tema vennast kaasasutaja Martin Villig pole kuhugi kadunud, nemad tegelevad kogu Taxify ettevõtte arendamisega, kui Raave keskendub Eestile.

Kas Tallinnasse või kogu Eestisse võiks mahtuda senisest kümme korda rohkem taksosid? Seda ei usu vist keegi. Aga üks koht, kust see kasv peaks tulema, on tavaliste inimeste taksojuhtideks võtmine. Taxify nimetab neid privaatjuhtideks, aga asja tagamõte on ikka sama.Et plaanist aru saada, ei tuleks mõelda sellest, et igaüks hakkab litsentsita taksojuhiks. Pigem tuleks senine “takso” mõiste ära unustada.

Taxify tegijate jutust koorubnägemuslinnast, kus enamik autosid oleks “jagatavad”.

Iga autojuht võtab reisija peale

“Mina olen ka privaatjuht,” ütleb Raave. “Esimest sõitu tehes panin hommikul kodu juures auto tööle ja tegin Taxify lahti. Ja leidsingi inimese, kes vajas transporti ja viisin ta linna,” ütleb ta. Raave sõnul saab privaatjuhiks igaüks, kel on kaks aastat juhistaaži, annab väljavõtte oma karistusregistrist, käib tunniajasel koolitusel ja deklareerib maksuametile saadud tulu.

Isegi auto omamine pole vajalik. Taxify on saanud automüüjatelt soodsad pakkumised, millega igaüks saab 125euro eest nädalas või 600 euro eest kuusendale auto rentida. Esimeste pakkujate seas on näiteks Renault'sid müüv City Motors. Auto kuutasu saab Taxifyga sõites tagasi teenida, ülejäägi võib tasku pista ja autoga ringi sõita.

See ongi Taxify suur visioon, mis tooks firmale kümnekordse kasvu: linnas sõitvad autojuhid võtaksid võimalusel peale kaasreisija, jagaks sellega auto ülalpidamise kulusid ja pakuks sõitjale ühistranspordist mugavamat teenust.

Üldsegi mitte juhuslikult on see väga sarnane visioon nagu suurel Ameerika konkurendil Uberil. Võib olla kindel, et visioon on hea, sest Uber on selle ellu viimiseks korjanud investoritelt juba üle 7,5 miljardi dollari.

Uberist kümme korda parem

Taxify aga Eestis Uberit ei karda ja pakub oma sõnul parematki teenust. “Meie äpiga leiab linnas keskmisel päeval kümme korda rohkem autosid kui Uberist ja tulemus on see, et meiega tehakse keskmiselt 100 000 sõitu kuus,” ütleb Taxify looja Markus Villig. Ameerika konkurendi numbrid pole avalikud, kui Taxify hindab neid kaudsete näitajate järgi umbes 10 000 sõiduni kuus.

Panite tähele väikest, aga olulist nüanssi Villigu sõnades? Kui Taxify ütleb, et neil on kümme korda rohkem autosid kui Uberil, siis paljud kõnealused isikud ise nii ei arvakski. Need isikud on taksojuhid, kes ootavad äpi kaudu tellimusi. Nad on küll juriidiliselt sõltumatud, kuid sisuliselt ei saa oma tööd enam ilma Taxifyta teha.

Taxify juht Henrik Raave pöördub video vahendusel oma töötajate, vabandust, taksojuhtidepoole.

"Kuna Tallinna taksondus on kolinud sisuliselt äppi, siis suur osa Tallinna taksondusest on Taxify pihtide vahel ja põhimõtteliselt nemad reguleerivad turgu, kuidas ise tahavad,” tõdes Postimehele üks taksojuht, kes julgeb faktetunnistada.Seega on praeguseks Taxify haaranud kontrolli taksojuhtide kliendikanalite üle.

Järgmine samm on koristada tundmatud pisikesed taksobrändid, et jääks üks ja ainus Taxify.Kui järgmine kord äpi lahti teete, ärge üllatuge, kui peate taksot valides otsustama järgmiste mummude vahel:

  • roheline – hind <45 senti/km, auto vanus kuni 15 aastat
  • hõbedane – hind 50-55 senti/km, auto vanuskuni 10 aastat
  • kollane – hind >55 senti/km, auto vanuskuni 3 aastat
  • must – premium automargid samadel tingimustel nagu eelmine
  • sinine – 6-8 istekohta, hind <80 senti/km

Võtab võib-olla paar kuud kuni aasta, kuni sõitjate mälust on kadunud nimed nagu Sinu Takso, Pluss Takso, Oberst Takso, Kirsi Takso, Taxi Takso, ETakso, Amigo Takso, Sendi Takso, Uus Takso ja nii edasi.

(Täiendus: Taxify mõtles hiljem strateegia ümber)

Küllap siis lõpevad ka taksojuhtide kurtmised, et nn privaatjuhid saavad oma teenust pakkuda ilma, et nad teeksid olulisi investeeringuid näiteks taadeldud taksomeetritesse. Sest siis on allesjäänud ainult kahte tüüpi Taxify juhid. Ühed, kes võtavad töölemineku ajal või mõnel vabal õhtul oma auto peale reisija.Teised, kes on oma autost taksomeetrid välja visanud jateevadki juhitööd terve tööpäeva. Ei mingit “takso"-juhtienam.

Muudetud 30.11.2015 14:38:

"Taxify ei näe, et taksojuhid oma ametist ilma jäävad," kommenteeris pärast artikli ilmumist Taxify Eesti juht Henrik Raave. "Häid juhte ja autosid on alati vaja, nii nagu on alati inimesi, kes tahavad sõita ainult litsentseeritud taksoga.Kümnekordne kasv tuleb sõidujagamise arvelt.Pole vaja taksojuhte ilma asjata hirmutada," lisas Raave.

Avafoto: Emanuele/Flickr Creative Commons

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.