Taxify ja Robotex korraldavad masinõppe võistluse, et isejuhtivaid autosid kontrollida

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Bolti kaasasutaja Markus Villig.Foto: Bolt

Taxify ning Robotex International 2018 kuulutavad välja avaliku masinõppe konkursi, mille eesmärgiks on lahendada tulevikulinnade transpordiprobleeme. Võistlejate ülesandeks on välja arendada isejuhtivatest autodest koosnevat autoparki suunav intelligentne algoritmide süsteem.

Konkursil osalevad meeskonnad peavad üles ehitama optimaalse lähetussüsteemi, mis tagaks sõitude efektiivsuse ja maksimaalse kasumlikkuse. Võistluses kasutatakse Tallinna andmetest lähtuvat tehisandmestikku ning mitmeid realistlikke piiranguid, eesmärgiga võimalikult täpselt igapäevast linnakeskkonda jäljendada. Parim meeskond saab auhinnaks 4000 eurot.

“Taxify missiooniks on teha transport kättesaadavaks kõigile ning kõikjal. Seetõttu oleme võtnud eesmärgiks pakkuda klientidele kõikjal linnas autot mõne minuti jooksul. Oleme sellele sihtmärgile juba täna mitmetes linnades lähedal ning järgmine märkimisväärne hüpe efektiivsuses tuleb just tänu inimjuhte täiendavatele isesõitvatele autodele,” ütles Taxify andmeteaduse juht André Karpištšenko.

“Palume osalejatel ette kujutada linna aastal 2022. Selleks ajaks on isesõitvad autod juba reaalsus, kuigi inimjuhtide roll on jätkuvalt oluline. Autod on võimelised liikuma iseseisvalt reisijate ning laadimisjaamade vahel. Loodame, et võistlus häälestab rahvusvahelist tehnilist ning masinõppe kogukonda üha enam mõtlema linnatranspordile ning tulevikuliikluse efektiivsemaks tegemisele,” selgitas Karpištšenko.

“Tehnoloogial põhineva sõidujagamise kiire kasv on teinud transpordi paremini kättesaadavaks. Täna moodustab sõidujagamine ja on-demand sõidud 2% kõigist linnades tehtud sõitudest. Taxify hinnangul suureneb osakaal aastaks 2025 kolmandikuni. Seoses sellega näeme ka isesõitvate autode spetsialiseerumist: peredele suunatud sõidukid, liikuvad kontoripinnad või isegi meelelahutuskeskused,” ütles Karpištšenko.

Võistluse üheks keskseks väljakutseks saab olema see, kuidas optimeerida auto ajakasutust reisijate vedamise ning uue sõidu ootamise vahel. Selle probleemi edukas lahendamine eeldab mitmete lähetamise, marsruutimise, autode jaotamise, depooplaneerimise ning ühiskasutuse algoritmide väljatöötamist.

Võistlus on avatud kõigile masinõppe huvilistele, eelkõige aga ekspertidele ning valdkonna entusiastidele.

Finaali pääsenud meeskonnad kutsutakse 30. novembril Tallinnas algavale Robotex International festivalile. 2. detsembril valib Taxify andmeteaduse meeskond välja konkursi võitjad, kes saavad võimaluse esineda North Stari AI nimelisel masinõppe konverentsil ning kelle nimed tuuakse välja ka järgmise aasta võistlusel.

Konkursi ametlike reeglitega saab tutvuda siin.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.