Täna ilmub Eestis tehtud suur virtuaalreaalsusmäng, mis ei ajagi südant pahaks

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Täna jõuab avalikkuse ette kõige suurejoonelisem VR-teos, miss Eestis on siiani loodud. “Skyfront VR” on mäng, mis lubab kasutajateni tuua uudse virtuaalreaalsuskogemuse, mis südant enam pahaks ei aja.

Gravitatsioonita areenidel virtuaalsele tulistamisel keskenduv mitmikmäng ilmub varase versiooninaa Steami Early Accessis, maksab 16,99 eurot ning vajab mängimiseks HTC Vive’i või Oculus Rifti peakomplekti. Millal mäng lõplikult valmis saab, see pole veel teada.

Mängu loomisega seotud Marko Mänd selgitas Geeniusele, et peamiselt eristub “Skyfront VR” teistest mängudest unikaalse liikumismehaanika poolest ning terve mäng on disaininud arvestades VR-i eripärasid. Ta lisas, et mitmed teised tänapäevased tulistamismängud kasutavad ühte kolmest lähenemisest:

  • arvuti ja konsoolimängude juurest tuttav lähenemine – puldil kangide liigutamine liigutab ka kasutajat mööda maapinda edasi. See mehaanika ajab Männi sõnul reeglina südame pahaks;
  • mängija asetatakse paigale ja talle ei võimaldata rohkem liikumisvabadust, kui vaid ümber enda 360 kraadi pööramist ehk mängus on piiratud liikumisvabadus;
  • teleportimine – hübriidlahendus, mis võimaldab hüpata ühest tegevuspaigast teise, kuid lõhub kohaloleku illusiooni.

Männi sõnul pakub nende tiimi arendatud lendamismehaanika aga täielikku kohalolekutunnet ja liikumisvabadust, mis ei aja pead pööritama ega põhjusta iiveldust. Ta selgitas, et inimese keha saab ruumis olles meeltelt pidevalt signaale ning virtuaalreaalsuses tekib tajude konflikt, kui silmad näevad liikumist, kuid keha tunneb, et on paigal.

“Lahendame seda näiteks pindade ja takistuste läheduses olles kiiruse vähendamisega; meie mängus inimene ise juhib enda liikumist, mäng ei liiguta teda; päriselu liigutused tõlgenduvad 1:1 virtuaalreaalsuses. Need on mõned lahendused, kuid nüansse on veel,” sõnas ta.

Keerulisel turul kiire arendus

Mänd selgitas, et esimeste liikumismehaanika prototüüpidega alustati mängu juures 2016. aasta oktoobris ja kui see end tõestas, siis hakati mängu kontseptsiooni välja töötama. Tarkvaraarenduse ja 3D-töödega tehti algust 2017. aasta veebruaris ning tänasest saavad kasutajad hakata mängu proovima.

Skyfront VR tuleb Steamis müügile 10. novembril.

Samuti on mängu tiim pidevalt kasvanud. Kuni suveni tegutses aktiivselt ettevõttes umbes 10 inimest, kuid nüüd on meeskonnas juba 20 inimest, kes panustavad kas arendusse, mudelite, VFX-i, turunduse või kommuuni haldamisega.

Projekti hakkasid algselt vedema Kaaren Kaer, Heiki Luts ja Marko Mänd, kes on mängu loomist ka ise rahastanud.

“Veel aasta tagasi poleks ma uskunud, et casual mängude tegijatena, millegi nii suurega hakkama võime saada,” ütles Mänd.

Ta lisas, et VR-maailmas maailmas ei ole veel reegleid selgelt kirjutatud. “Näiteks, meie poolt välja töötatud liikumismehaanika tekitab paljudes juba eos arvamuse, et selline lendamine ja kiire action ajab kiiresti südame pahaks,” ütles ta.

“Tegelikkus on aga vastupidine, messidel oleme näinud, et 98% ei kurda peapöörituse üle.”

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.