Tallinn-Pärnu maanteele tulevad peagi nutikad liiklusmärgid ning infotablood

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
1ma20jan15a3.jpg

Maanteeamet soovib lähiajal paigaldada Tallinnat ning Riiat ühendavale maanteele nutikad liiklusmärgid ning infotablood, mille abil saaks jooksvalt piirkiirust muuta.

Pilootprojekti raames paigutataks Tallinna-Ääsmäe neljarealisele lõigule nutikadliiklusmärgid, mille abil saaks vastavalt ilmastikuoludele ning reaalsetele teetingimustele piirkiirust muuta. See, kui palju piirkiirust muutma hakatakse, selgub uuringu käigus.

“Piirkiiruse muutuse ulatus selgub analüüsi käigus. Projekti eesmärk on lubatud sõidukiiruse kehtestamine sõltuvalt tegelikest tee- ja ilmastikuoludest,”ütles maanteeameti liikluskorralduse osakonna projektijuht Siim Vaikmaa.

“Muutuvate märkide kasutamine võimaldab lubatud sõidukiirust paindlikult muuta. Otsuste tegemise aluseks on planeeritud kasutada eelkõige teeilmajaamade ja liiklusloendusseadmete poolt fikseeritud infot. Märkide juhtimiseks arendatakse eraldi välja juhtimissüsteem,”lisas ta.

Kui maksimaalne sõidukiirus hakkab jooksvalt muutuma, võib tekkida küsimus selle kohta, mis saab juhul, kui piirkiirus muutub just siis, kui juht on märgi alt läbi sõitnud. Selgub, et temale kehtiks siis endiselt vana piirkiirus.

“Juhile kehtib ikka viimati nähtud piirkiirus. Muutuvate kiiruspiirangutega teelõigul ei ületa märkide omavaheline kaugus viit kilomeetrit,”selgitas Vaikmaa.

Teedele tulevad ka infotablood

Lisaks nutikatele liiklusmärkidele jõuavad maanteedele ka infotablood, mille abil on võimalik hakata kuvama reaalajas infot tee olukorra ning seal varitsevate ohtude kohta.

Infotabloodel hakatakse kuvama erakorraliste liiklustakistuste asukohasid, liiklusõnnetuste infot, ümbersõite, libedust, teetööde infot, ilmainfot, ohutusinfot ning infot selle kohta, kui kaugel on lähim suurem vahepeatuse koht.

Geeniuse valduses olevate dokumentide põhjal oleks infotabloosid teedel kokku seitse. Kaks neist oleks suured ning viis väiksemad. Need hakkavad asuma Kanamal, Märjamaal, Iklas ning Reius.

Nutikad tagasipöörded

Lisaks hakkaks uue süsteemi abil tööle ka nutika tagasipöörde lahendus.

“Lahenduse eesmärk on muutuvate märkidega alandada piirkiirust peateel liiklejatele juhul, kui andurid tuvastavad vastassuunast tagasipööret sooritada sooviva sõiduki. Eesmärk on parandada liiklusohutust sõidukite ristumisalas,”selgitas Vaikmaa.

“Sarnaseid lahendusi on kasutatud edukalt Rootsis, kus uuringud on näidanud, et elektroonilise märgiga vastavalt vajadusele kehtestatud kiiruspiirangust peetakse paremini kinni kui statsionaarsete märkidega kehtestatud alalisest kiiruspiirangust,”lisas ta.

Uus süsteem peaks täies mahus rakenduma 2018. aastal. Kui pilootprojekt on edukas, võidakse sarnased lahendused kasutusele võtta ka teistel trassidel, kuid see sõltub pilootprojektile tehtavast mõjuhinnangust.

Foto: PM/Scanpix/Margus Ansu

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.