Suur osa operaatorit vahetada soovivatest inimestest saavad olemasolevalt veel parema pakkumise

Tehnilise järelvalve amet avaldas hiljuti augusti numbriliikuvuse statistika, kust joonistub taaskord välja selge trend: kliendid saavad operaatori vahetamise soovist teada andes oma vanalt operaatorilt piisavalt hea pakkumise, et firma vahetamise plaanist loobuda.

Viimasest statistikast selgub, et augustis liikus ühe operaatori juurest teise juurde 9084 telefoninumbrit, kuid veelgi rohkem, 9351, numbriliikuvuse avaldust tühistati. Sarnane on seis ka eelnenud kuudel, kus keskmiselt pea sama palju avaldusi tühistati, kui numbreid uutesse võrkudesse liikus.

Mis sellist olukorda põhjustab?

Ilmselt on nõnda massilisel avalduste tühistamisel üks lihtne põhjus: vana sideoperaator teeb parema pakkumise ning klient otsustab siiski nende juurde jääda.

Ilmselt on kõik kliendid, kes on otsustanud minna ühe operaatori juures teise juurde, saanud pärast uue operaatoriga esialgse lepingu sõlmimist vanalt firmalt kõne, kus uuritakse, miks soovib klient firmat vahetada. Sellele kõnele järgneb harilikult ka pakkumine, mis võib olla veelgi parem kui uue operaatori tehtud pakkumine.

Sellise pakkumise saamisel tühistavad inimesed harilikult numbriliikuvuse avalduse ning jäävad oma vana operaatori juurde. Statistikat vaadates on olukord selline umbes pooltelt juhtudel, kui kliendid on võrku vahetamas.

Siiski on ka võimalik, et avaldus tühistati muudel põhjustel, kuid on ilmne, on suur osa tühistamistest on seotud paremate pakkumistega.

Mida sellest järeldada?

Geeniuse toimetuse liikmed on omal nahal kogenud, ning sarnaseid kogemusi leiab internetist veel palju, et kõige lihtsam ning lollikindlam viis sideteenustele kuluvaid summasid vähendada, on hakata operaatorit vahetama. Tihtipeale ei saa esindusest uut pakkumist küsides nõnda hea hinnaga paketti kui saab seda uue operaatori käest küsides või vana operaatori käest pärast sideteenuse pakkuja vahetust.