Starshipi süüdistatakse USAs seaduste oma kasuks kujundamises

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Mitmes USA osariigis hiljuti vastu võetud autonoomsete pakirobotite seadused on kahtlaselt kaldu Eesti idufirma Starshipi kasuks, süüdistavad rivaalid.

Seaduse pakirobotite teele lubamiseks on vastu võtnud Virginia osariik, kus on paika pandud roboti maksimumkaal 50 naela ehk 22,68 kg. Idaho osariigis vastu võetud seaduse kohaselt võib robot kaaluda kõige rohkem 80 naela ehk 36,29 kg. Regulatsioone on aidanud välja töötada Starship.

San Francisco idufirma Marble arendab pakiroboteid, mis kaaluvad üle 36 kilogrammi. Marble’i juhi Matt Delaney sõnul ei ole USA osariikide pakirobotite seaduste kaalupiirangud mõistlikud, kirjutas Recode.

Marble’i pakirobot. Foto: Marble

Starshipi ärijuht Allan Martinson ütles väljaandele, et firma ei ole püüdnud seadusesse suruda piiranguid konkurentidele. Tema sõnul ei ole kaalupiirangud “juhuslikud, vaid põhinevad ohuhinnangutel.”

Martinsoni sõnul ei olnud nad teadlikud konkurentide toodetest, kui nad oma roboti avalikkuse ette tõid.

Seaduse kaalupiirang Starshipi järgi

Virgina rahvasaadik Ron Villanueva ütles väljaandele, et 50-naelane kaalupiirang tuli kõne alla siis, kui arutati jalakäijate ohutust, kes peaksid sellise robotiga kõnniteed jagama.

Samasugune seadus on arutluse all ka Wisconsini osariigis, kuhu plaanitakse kehtestada pakirobotitele 80-naelane (36,29 kg) kaalupiirang. Kohaliku rahvasaadiku Chris Kapenga esindaja sõnul saadi see arv nii, et korrutati Starshipi roboti kaal kahega. Florida osariigis olevas eelnõus on roboti massipiirang 50 naela (22,68 kg).

Eestis menetletavas seaduseelnõus on pakiroboti kaalupiiranguks 50 kg.

Märksõnad:

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.