Starship kolis hiljuti peakontori San Franciscosse, kuid seal hakati nüüd pakirobotite kasutamist piirama

Eesti üks edukamaid idufirmasid Starship Technologies kolis alles äsja oma peakontori San Franciscosse, kuid nüüd võeti linnas vastu uus nõue, mis piirab oluliselt seda, kuidas pakiroboteid tänavatel testida saab.

Nüüd tuleb autonoomsete pakirobotite testimiseks saada luba ning robotid suunatakse sõitma aladel, kus on vähem rahvast ning liiklust. Samuti ei tohi robotid enam päriselt tellimusi täita, vaid neid tohib ringi sõidutada vaid katsetamiseks.

Probleemi püstitas grupp Walk San Francisco, mis leidis, et robotid võivad linnatänavatel liikudes olla ohuks väikelastele ja vanemaealistele.

Algselt ringles ka mõte kullerrobotid linnatänavatel täielikult keelata, kuid lõpuks otsustati asja siiski pehmendada ning teatud oludes tohivad robotid linnatänavatel liikuda.

San Francisco on tehnoloogiafirmade seas populaarne kant, kus tihti erinevaid uusi lahendusi testitakse.

Geenius kirjutas võimalikust keelust juba mais. Toona ei osanud Starshipi ärijuht Allan Martinson seda ennustada, kui soosivaks või keelavaks San Franciscos lõpuks pakirobotite regulatsioon kujuneb. “Aga kui San Francisco peakski [keelava] otsuse tegema, siis see oluliselt ei mõjuta meie plaane või tegevust,” ütles Martinson, kuna tegu on vaid ühe omavalitsusega.

“San Francisco on väga vastuoluline ja poliitiline linn. See on linn, mis on keelanud Segwayd, kus kõrvuti elavad kodutud ja neti-miljardärid ning kus Google’i insenere sõidutavaid busse loobitakse vahel kividega,” iseloomustas ta linna eripära.

“Kogu San Francsisco saaga algas veebruari lõpus, kus üks meie konkurente Dispatch alustas testsõite ilma selleks luba omamata. Sellele järgnes teine konkurent – Marble. See tõi terava reaktsiooni linnanõukogu liikmelt Norman Yeelt, kes teatas, et ilma loata robotid ringi sõita ei tohiks,” selgitas Martinson.

Tema sõnul tõi Yee tegelikult linnavalitsuse istungil peetud kõnes Starshipi näiteks firmast, mis oma asju korralikult ajab, sest Eesti ettevõtte tegi mullu sügisel linnas testisõidud linnavalitsuse ajutise loaga.