Sony esindaja: panime vahepeal oma telefonidega puusse, aga oleme nüüd tagasi

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Sony pani oma mobiiltelefonide valikuga paar aastat tagasi korralikult mööda, kuid on nüüd tagasi tugevamana ning vigadest õppinuna, rääkis Sony Mobile Põhjamaade ja Baltiku PR juht Rikard Skogberg intervjuus Geeniusele.

Paar kuud tagasi ilmus Geeniuses uudis, et Telia lõpetab Eestis Sony telefonide müügi ära ning tundus, et järjekordne telefonitootja on Eesti turult lahkumas. Skogberg aga ütles, et tegelikult see nii ei ole ja vahepealse madalseisu põhjustas Sony enda valeks osutunud ennustus.

“Meil olid vahepeal rasked aastad,” rääkis Skogberg. Tema sõnul tundus Sonyle, et kuna keskklassi protsessorid ja muud komponendid lähevad üha paremaks, ei ole paljudel tavakasutajatel enam põhjust kalleid nn lipulaevu osta ning seetõttu panid nad oma tooteportfellis rõhku just keskklassi telefonidele.

“Aga tegelikult juhtus nii, et inimesed ei ostnud keskklassi telefone, vaid hoopis eelmise aasta lipulaeva,” lausus Skogberg. “Turg on väga polariseerunud: müüvad kas super high end või odavama klassi telefonid.”

Skogbergi sõnul on Sony seda nüüd mõistnud ja seetõttu on tootevalikus just lipulaevad ning paari-kolmesaja eurosed telefonid, vahepealsete klassi täidavad eelmised mudelid.

Sony selle aasta telefonidel on uus disain, mis tähendab muuhulgas kumerat tagakaant.

Tema sõnul on Sonyl eesmärk olla mitte siinse turu suurim telefonitootja, vaid piisavalt suur, et valdkonnas kaasa rääkida ning tehnoloogia arenguid nagu tehisintellekt ja muu säärane mitte maha magada.

Telefonide müügi kasvatamine nagu Eestis näiteks Samsung ja Huawei viimastel aastatel teinud on, tuleb Skogbergi sõnul suuresti sellest, kui palju turundusraha firmad on nõus sellesse sisse panema, et oma positsiooni turul parandada.

“Mobiiltelefonide müük nõuab palju investeeringuid: kui sa lähed operaatori juurde ja teed suuri kampaaniaid, siis see viib lühiajaliselt müügi üles,” rääkis Skogberg. “Võtame näiteks Soome, Huawei on seal nüüd number üks, sest nad on sinna üle investeerinud. Niimoodi kasvatakse. Meile tooteinimestena on seda mõnikord raske mõista.”

Sony tänavuaastastest telefonidest XZ2 ja XZ2 Compact rääkides ütles ta, et kui paljudel praegustel nutitelefonidel ei ole erilist identiteeti, siis Sonyl on selge eesmärk teha meelelahutuse fookusega telefone.

See tähendab näiteks, et kui Hollywoodis toodetakse Sony stuudios mõni film, siis peaks just Sony olema see firma, kelle telefonidel need filmid kõige paremini mängivad. Filminduse alal saab teha ka innovatsiooni, Skogberg või selle näiteks XZ2 telefonidesse pandava varasemast tugevama vibratsioonimootori, mis filmides müdisevamatel kohtadel ka telefoni väristab, haarates vaataja sel viisil paremini filmi sisse.

Sony telefonid on teistest paremad, sest nad on tugevamad, aku peab kauem ja nende peal mängivad filmid paremini, ütleb Sony PR-juht.

Küsimusele, mis on Sony telefonide laiemad eelised teiste ees ehk miks peaks praegu keegi mõtlema just Sony uue telefoni ostule, vastas ta, et Sony telefonid erinevad lisaks meelelahutusele teistest ka paremini vastu pidavate akude poolest ning lisaks on Sony telefonid ka füüsiliselt tugevamad kui konkurentidel.

“Me kasutame väga paksu klaasi, väga tugevat alumiiniumit,” rääkis Skogberg. “Katsu ise seda telefoni painutada, ta tundub käes väga tugev.”

Veel ühe Sony eelisena nimetas Skogberg firma häid suhteid oluliste tegijatega nagu Qualcomm ja Google. Just Sony on tema sõnul see, kes saab neist firmadest ühena esimestest kätte uusimad protsessorid ja uusima tarkvara. See aga võimaldab Sonyl tuua näiteks uued Androidi-versioonid konkurentidest kiiremini välja.

“Näiteks Sony XZ1 tuli turule septembris ja Android 8-ga. Eelmised mudelid said Android 8 novembri lõpus või detsembri alguses,” rääkis ta. “XZ1 oli peale Google’i Pixelite esimene telefon, mis Android 8 sai.”

Märksõnad:

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.