Skeleton selgitab, miks tootmine Eestis lõpetatakse ja mis saab töötajatest

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Fotol firma tegevjuht Taavi Madiberk. Foto: Eero Vabamägi/PM/Scanpix

Eesti üks edukamaid idufirmasid, Skeleton Technologies, andis teisipäeval teada, et kolib kogu tootmise Saksamaale ning sulgeb Viimsi tootmisüksuse. Selle tulemusel kaotab ettevõtte sõnul töö alla kümne inimese.

Skeletoni tegevjuht Taavi Madiberk selgitas Geeniusele kolimise tagamaid, öeldes et firma kasvuplaan hõlmab lähiaastail tootmise kiiret kasvatamist põhiasukohaga Saksamaal ja peakorteri ning inseneridest ja teadlastest koosneva arendusmeeskonna kasvatamist Eestis.

Ta lisas, et tootmise tsentraliseerimine Saksamaale puudutab tootmisoperatooreid, kelle puhul ei liigu Saksamaale kaasa alla kümne inimese.

“Hindame oma meeskonda ja nende panust kõrgelt ning seega töösuhte lõpetamisel pakume ka paremat paketti kui seaduses ettenähtu,” lisas Madiberk, kui uurisime, milliseid hüvitisi koondatavatele töötajatele makstakse.

Eestis panustatakse töökohtade loomisele

Madiberki sõnul näeb firma, et lähiaastatel jätkatakse Eestis töökohtadesse investeerimist palgates insenere ja teadlasi nii-öelda kõrge lisandväärtusega ametitesse arendusmeeskondades.

“Praegused tiimid on meil selgelt maailmatasemel ja tahame sellega jätkata,” sõnas ta.

Hetkesed tootmistöölised arendusmeeskonnale siiski abi pakkuda ei saa. “Oleme võimalusel alati pakkunud inimestele rakendust teistel aladel, kuid arendustöös osalemine nõuab üldiselt hariduslikku tausta vastavas valdkonnas ehk see otsus taandub valdkondlikule kompetentsile,” lausus Madiberk.

Autotööstus on Saksamaal

Madiberk lisas, et Skeletoni eesmärk on aidata klientidel energiat säästa ja tootmise Saksamaale tsentraliseerimine võimaldab neil seda paremini teha.

“Saksamaa on superkondensaatorite üks peamisi turge nii autotööstuses kui ka taastuvenergia valdkonnas ning klientide paremaks teenindamiseks tahame olla neile lähemal,” lausus ta.

“Näiteks autotööstus hindab kõrgelt n-ö just-in-time tootmist ja kuna Euroopas sellisel skaalal ühtegi teist superkondensaatorite tootjat ei ole, on meie lähedus ka konkurentsieelis teiste tootjate ees,” selgitas Madiberk.

Praegu peab firma saatma materjalid Saksamaa tehasest Eestisse ning siis omakorda tagasi Saksamaale, enne, kui kauba saab kliendile üle anda.

“Tootmise tsentraliseerimine Saksamaal võimaldab valmistada kogu toote ühes kohas ning seega vähendada tarneaegu ja logistikakulu üsna märkimisväärselt,” lisas ta. “Teisalt tõesti Saksamaal on tootmisoperaatorite palgatase kõrgem, kuid kuna tootmine on kõrgelt automatiseeritud, siis see märgatavat mõju ei avalda.”

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.