Eesti firmas ELI ehitatud droonid on aga üllatavalt vaiksed. Kui ilm on tuulevaikne, nagu oli reedel toimunud uute droonide esitlusel, ei pea drooni mootorid nii palju tööd tegema ja rootoreid ringi ajama, mistõttu on juba poolesaja või saja meetri pealt droon peaaegu kuuldamatu. Kui tuult on rohkem, rääkis ELI droonide tootmisjuht Priit Leomar Geeniusele, teeb droon rohkem häält, kuid siis hajub see jällegi tuulega ära.
Nüüd kätte jõudnud hetk, kui idapiiri kordonid Narvast Piusani oma varustusse mehitamata õhusõiduki saavad. See on pika töö tulemus. ELI on tehnoloogia kallal töötanud kuus aastat ja teinud koostööd politseiga, et ehitada valmis droonid Ökul ja Piiri-Leenu. Just selliste nimedega on paar kordonit juba oma uue lennuvahendi ristinud.
Silmad, mis näevad läbi udu ja vihma
Tüüpiline olukord, kui mõni Ökoul või Leenu tööle pannakse, võib juhtuda järgmiselt.
Piirivalvekordon saab teate, et rannaäärsel jääl on kaduma läinud kalur. Seni on pidanud teda otsima binokli abiga (kui pole tegu nii äärmusliku olukorraga, et kallis helikopter kutsuda), millega näeb heal juhul paarsada meetrit ja võsastunud rannariba korral veel vähemgi.
Nüüd sõidavad piirivalvurid autoga otsingupiirkonda. Kui autoga enam edasi ei saa, vinnavad selga ligi 20-kilogrammise koti ja kõmbivad jalgsi edasi kuni ollakse otsingupiirkonnas. Paari minutiga klapitakse seljakotist välja 3-4 meetri kõrgune suundantenn, juhtarvuti ja droon ise.
Droon on lennuvalmis mõne hetkega. Siit videost näed, kui kiiresti läheb droon tagasi seljakotti: