“Soovime ühendada jõud Fintech’idega, kellel on selge ettekujutus, kuidas parandada finantsteenuseid ning töötame nendega koos, et plaanid ellu viia. Finantsteenused peavad muutuma lihtsamaks, paremini arusaadavateks, mugavamateks, kiiremateks ja turvalisemateks. Idufirmad oma innovaatilise lähenemisega ja aitavad meil seda eesmärki saavutada. Idufirmadele pakub partnerlus SEB-ga uusi võimalusi kasvamiseks ning klientide arvu suurendamiseks. Uus algatus on selge märk, et näeme avatud panganduse tulevikku partnerluses ning oleme valmis sellesse investeerima, kuna usume Balti idufirmadesse,” lausus SEB Panga juhatuse esimees Allan Parik.
Sille Pettai, Eesti riikliku fondivalitseja AS SmartCap juhatuse liige ja riskikapitali fondide juht lisas, et Eesti startup ökosüsteemi on kohaliku korporatiivse riskikapitali lisandumine väga oodatud. “Lisaks finantsinvesteeringule toetab SEB ambitsioonikaid ettevõtjaid tehnilise abi, laia mentorvõrgustiku ning vajalike tööriistadega, et ettevõtted saaksid kasvada kiiremini ja saavutaksid oma eesmärgid. Startupid toovad traditsioonilisse pangandussektorisse värsket mõtlemist ning lisaväärtust klientidele, kiirendades innovatsiooni,” kommenteeris Pettai.
SEB rahastus on mõeldud nii finantsteenuste vallas tegutsevatele idufirmadele kui ka ettevõtetele, kelle ideedel on finantssektoris potentsiaali ja kes pakuvad näiteks automatiseerimist, masinõpet või tehisintellekti lahendusi.
Koostööhuvi korral palub SEB Eesti idufirmadel võtta ühendust, saates oma senise tegevuse kirjelduse ning koostöönägemuse veebilehe www.seb.ee/fintech vahendusel.
Asja hoitakse salajas
SEB innovatsioonijuht Siim Lepisk sõnas Geeniusele, et investorid ei avalda üldiselt läbirääkimiste käiku enne kui ettevõtetega on kokkulepped sõlmitud. “Eestis on aga juba nii rohkem kui vähem tuntud ettevõtteid, kellega investeeringust juba räägime. Loodame esimese(d) välja kuulutada veel selle aasta jooksul,” lisas ta.
“Startupide valikul on eelkõige on oluline, et koostöös tekiks SEB klientide mingi uus väärtuspakkumine. See võib seonduda konkreetselt finantstehnoloogiaga nagu maksete ja arveldusteenused, investeerimis- ja finantseerimislahendused kui ka laiemalt – näiteks masinõppel põhinev tehnoloogia, mis aitab SEB-l paremat kliendikogemust pakkuda. Me eeldame, et meeskond on valmis saanud vähemalt toote prototüübi, ideaaljuhul võiksid olla juba esimesed maksvad kliendid,” märkis ta.
Ennekõike määrab aga ettevõtte edu nende meeskonna tugevus, mistõttu tahab pank veenduda, et meeskond suudab koostöös SEB-ga jõuda uuele tasemele oma toote- ja äriarenduses juba järgmise 18 kuu jooksul.