Riik kulutas välismeedias e-residentsuse tutvustamise peale 181 300 eurot

Eesti e-residentsuse projekt ostis üheks aastaks sisuturundust maailma ühes kõige prestiižemas väljaandes The New York Times, mille loomine läks koos kaasnevate kuludega kokku maksma 181 300 eurot.

Väljaandes avaldatud postitus tutvustab seda, mis e-residentsus on ning miks peaks välismaalased tahtma seda staatust ka endale. Postitus on kujundatud mõnda aega tagasi avalikkuse ette toodud uue Eesti disainikeele järgi ning on vürtsitatud ka rohkete illustreeringutega.

E-residentsuse projektijuht Kaspar Korjus selgitas, et kulutatud 181 300 eurot sisaldab nii tootmis-, meedia- kui uuringukulusid. “Hinna sees on kaks uuringut, tänu millele saime andmeid New York Timesi lugejate kohta Euroopas ja Aasias, kus tuleb ka meie peamine e-residentide juurdekasv,” lausus ta.

Uuring keskendus keskmiselt jõukamate ettevõtlike inimeste vajaduste uurimisele.

Illustratsioon artiklist.

Teine uuring viiakse läbi kampaania lõpus ja see peaks aitama tegevuste tulemust mõõta. “Lisaks on hinna sees digitaalsete reklaamide ja muude artikliga seotud materjalide kujundus,” sõnas Korjus.

Korjus märkis, et e-residentsuse projekt saab endale sellist teavitustegevust lubada, kuna programm on kasumis ja toodab Eesti riigile tulu.

“Kuna e-residentide huvi on mõõdetav, näeme iganädalaselt, kuidas iga investeeritud euro toob mitu eurot tagasi,” ütles ta.

Miks just New York Times?

New York Timesi väljavalimisel on Korjuse sõnul omaette põhjus: nimelt näitab projekti senine kogemus seda, et USA tippväljaandeid loetakse kogu maailmas ning seetõttu on sõnumite mõju seal ka rahvusvaheline ning täidab meie eesmärke paremini.

“New York Timesi artikleid refereerivad paljud väljaanded üle kogu maailma. Samuti näitab meie senine kogemus, et veebis avaldatud põhjalikud artiklid on kõige tõhusam viis teadlike e-residentide taotluste arvu suurendamiseks,” lausus ta.

“On ka küsitud, et miks üldse e-residentsust veel raha eest tutvustada, kui sellest maailmas niigi palju juba räägitakse,” ütles Korjus. “Kuigi paljud välisriikide ettevõtjad näiteks on küll e-residentsusest üht teist kuulnud ja selle osas positiivselt häälestatud, ei pruugi nad siiski veel teada, kuidas just nemad võiksid Eestis äri tegemisest võita.”

“Sellistest detailidest ei taha paljud meediakanalid enam nii põhjalikult rääkida, kuna see võtab ruumi ja ei pruugi kõiki lugejaid-kuulajaid huvitad. Siin on seega juba mõtet teha teavitust ka ise,” selgitas ta.

Siim Sikkut: teavitustegevus aitab numbreid kasvatada

Eesti de facto IT-juht, majandus- ja kommunikatsiooniminsteeriumi side ja riigi infosüsteemide asekantsler Siim Sikkut sõnas, et maksuameti andmetel on selle aasta augusti lõpuks laekunud e-residentide ettevõtete maksudest riigieelarvesse 8,6 miljonit eurot.

Sikkut lisas, et riik näeb, et summasid saab praegu teavitustegevuse abil kasvatada. “Meie teavitusprojekt kestab New York Timesis kokku aasta ning oluline on, et me saame mõõta ka kampaania tulemusi,” lausus ta.