Riik alustas kampaaniat, mis kutsub noori naisi IT-d õppima

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium alustas tänasest kampaaniaga “IKT on kõikjal”, mis peaks ennekõiki tüdrukuid ja noori naisi innustama minema IT-erialasid õppima.

Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Urve Palo ütles, et digivaldkond on üks kiiremini arenevaid sektoreid, mis mõjutab horisontaalselt kõiki erialasid.

“Samas on juba praegu Eestis puudu rohkem kui 7000 IKT-spetsialisti ning eriti vähe on selles valdkonnas naisspetsialiste,” sõnas ta.

OSKA tööturu raporti järgi on Eesti tehnoloogiavaldkonna sooline struktuur meestekeskne, IKT töötajatest vaid 29 protsenti on naised. Samuti astus eelmisel aastal kõrgkooli informaatika-infotehnoloogia erialasid õppima 71 protsenti mees- ja 29 protsenti naissoost tudengeid.

IT-inimesi on endiselt puudu

Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu juhatuse liige Andrus Järg märkis, et vajadus digipädevustega inimeste järele on aasta-aastalt tõusnud.

“Heal IT-haridusega spetsialistil on võimalus saada töökoht ükskõik, millises tööstusharus, sest on vähe valdkondi, mis toimiksid edukalt ilma info- ja kommunikatsioonitehnoloogiat kasutamata,” ütles Järg.

Teavituskampaania üheks inspiratsioonikõnelejaks on info- ja kommunikatsioonitehnoloogia haridusega disainer Kristi Kuusk, kelle töö on ehe näide digivaldkonna laiahaardelisusest.

“IKT on justkui materjal, mida saab rakendada igal elualal. Mina kombineerin seda traditsioonilise tekstiili- ja rõivadisainiga, luues tavamoele alternatiive läbi nutikate tekstiilide,” kirjeldas ta.

Sel kevadel jõuavad info- ja kommunikatsioonitehnoloogia erialasid ning karjaäärivalikuid tutvustavad külalistunnid Tallinna, Ida-Virumaa, Lõuna-Eesti ja Pärnumaa koolidesse. Esimene tüdrukutele suunatud ühepäevane Digigirls töötuba mobiilimaksefirma Fortumo Tartu kontoris ootab huvilisi osalema 30. märtsi üritusel.

50 üritust koolidest

Kampaania raames toimub kahe aasta jooksul 50 teavitusüritust koolides üle Eesti ja eraldi kümme töötuba tehnoloogiaettevõtetes koostöös Tech Sistersiga.

“Me ei saa enam rääkida tehnoloogiast kui eraldi sektorist ja kindlasti ei ole see enam ammu vaid ühe stereotüüpse grupi pärusmaa,” lausus tüdrukute töötubade korraldaja, MTÜ Kogukond Tech Girls juhatuse liige Hanna-Mari Kirs. “Tehnoloogia ja selle kasutajad on kõikjal – meditsiinist hariduseni ja tööstusest toitlustuseni. Pole kahtlustki, et neile, kes on tehnoloogiaga sina peal, kuulub tulevik.”

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teavituskampaania “IKT on kõikjal” koostööpartnerid on teiste seas Idea Group, Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit (ITL), Tallinna Tehnikaülikool, MTÜ Kogukond Tech Sisters ja “Ettevõtlik kool” haridusprogramm.

Kampaania veebileht StartIT tutvustab infotehnoloogiahuvilistele õppimisvõimalusi ning kirjeldab IKT-ameteid. Erialavalikut lihtsustab minisimulaator, mis pakub valikuid nii loovinimesele kui ka tõelisele tehnikahuvilisele.