RIA tellib 150 000 euroga e-ID visuaalse segapudru asemele uue välimuse

Eesti riik hakkab uuendama eID (elektroonilises keskkonnas kasutatav isikutuvastus) ehk näiteks mobiil-ID ja ID-kaardi brändi, mille raames saab kogu valdkond disainiuuenduse, läbivad motiivid ning ka uue logo.

Uute kujunduste saamiseks välja kuulutatud hankes sõnatakse, et tänu elektroonilise identiteedi osatähtsuse kiirele tõusule, on tekkinud olukord, kus eID valdkonnaga osapooli on palju, kuid samas on vajalikud visuaalid ajakohastamata ning sõnumite edastajad lähtunud igakordselt oma paremast äranägemisest.

Selle olukorra parandamiseks tahetaksegi nüüd luua ühtne tööriistakast, visuaalid tänapäevastada ning muuta kogu eID valdkond inimestele arusaadavamaks.

Esimene suurem samm sellel teel on eID-logo asjakohastamine. ID-logo on nähtaval näiteks selle lehe ülemises vasakus nurgas.

Kuna eID märgi enim kasutusel olev versioon on lõppkasutajate hulgas juba tuntud, siis peab märgi kaasajastamisel säilima selge seos seni kasutusel oleva logoga ning väga suuri muudatusi märgi visuaalis teha ei tohi.

Lisaks märgi enda loomisele plaanitakse hankida selged kasutusjuhendid selle kohta, kuidas logo õigesti kasutada.

Praegune pilt on väga kirju

RIA kommunikatsioonijuht Helen Uldrich sõnas, et hanke eesmärk on leida partner, kes värskendaks-kaasajastaks eID valdkonna logod ning looks vajalikud failid ja materjalid, mida saavad kasutada nii eraettevõtted ehk e-teenuste pakkujad kui ka riigiasutused.

“Täna sellist ühtset lähenemist ei ole, kasutusala on lai ning pilt on kirju. Ühtne ja kaasajastatud eID sümboolika on vajalik selleks, et riiklikul eID-l oleks üks ja kindel visuaal ning ühtne ja korrektne kasutus,” märkis ta.

Hetkel kasutatavad logofailid on juhuslikud ehk iga seotud osapool on failid ise tekitanud, mistõttu ei ole olnud võimalik ka ühtseid korrektseid faile jagada ega kasutamise tingimustes kokku leppida.

“Suuri muudatusi me eID valdkonna logo perekonna kaasajastamisel siiski ette ei näe. Pigem tugineks täna kasutusel olevatele eID märgi kombinatsioonidele, sest need on inimestele tuttavad ja juba harjumuspärased,” märkis ta.

Uldrich tõi ka välja, et et seoses uue ID-kaardi väljastamisega selle aasta sügisel, on ühtse ja kaasajastatud eID sümboolika korrastamine ja ühesugune kasutamine väga aktuaalne ja vajalik.

Kust uut disaini leidma hakkab?

Hankes on ka välja toodud olulisemad eID visuaalse kommunikatsiooni kandjad, mille baasil tuleb luua süsteem ja kasutusjuhised visuaalseks kommunikatsiooniks. Nendeks on näiteks id.ee ja installer.id.ee veebilehed, PPA teenindustes asuvad ekraanid ja infostendid, paberkandjal olevad ID-kaardi kasutustingimused, veebibännerid ja kõik muud materjalid, mis ID-teenuseid tutvustavad.

Asi läheb maksma 150 000 eurot

Hanke kogumaksumuseks on 150 000 eurot, mis on RIA sõnul arvestatud varuga ja eesmärk ei ole tingimata kogu summa väärtuses tellimusi esitada. Leping sõlmitakse kaheks aastaks.

Esimese etapi pikkus on kuni 9 kuud ja see sisaldab endas eID valdkonna visuaalse sümboolika süstematiseerimist, eiD valdkonna logo ja selle märgiperekonna uuendatud kujundusega failide loomist ning kasutusjuhiste loomist. Vajadusel tellitakse edasistes etappides täiendavaid visuaalseid materjale.

Eesti brändi eesmärk on tutvustada Eestit eelkõige väljapoole, eID märgiperekonna uuendamisel ja kasutusjuhiste loomisel tuleb silmas pidada eelkõige Eesti enda elanikkonda. eID märk oma erinevates variatsioonides on Eesti elanike jaoks juba tuttavlik ning siin väga suuri muudatusi teha ei tahaks. Eesti brändiga saab võimalusel arvestada kasutusjuhiste väljatöötamisel, kuid see sõltub juba tulevase partneri nägemusest.