Proovisime järele: uuest veebikeskkonnast Viiene saab tellida loomingulisi pisitöid

Lisaks kujundusele sain ka mockupi enda visiitkaardist, täiesti tasuta.

Uus veebiplatvorm Viiene.ee pakub vabakutselistele disaineritele, fotograafidele, arendajatele või niisama suleseppadele võimaluse oma oskusi müüa – umbes nagu rahvusvaheline suurtegija Fiverr.

Hinnad viiest eurost tuhandeni

Teenused, mida Viiene.ee lehel pakutakse, on enamasti seotud loometegevusega, nagu näiteks graafika ja disain, tõlkimine, foto, turundus, video ja nii edasi. Hinnad algavad viiest eurost ja lõppevad suuremate tööde puhul sadade ja isegi tuhande euroga.

“Igaühel on oskused, milles nad on tõeliselt head,” ütleb Viiene.ee üks eestvedajaid Rudolf-Gustav Hanni. “Väga palju on tööd, mis on tegemata. Platvormi luues ühendame need kaks otsa omavahel. Oleme mõned aastad teinud turundust ja veebiarendust erinevatele projektidele ja näeme, kuidas kliente koheldakse väga erinevalt ja sama teenuse eest küsitakse ühe kliendi käest 100 eurot teiselt aga 10 000 eurot. Tahame, et teenuse hinnad oleksid läbipaistvad ja selgelt arusaadavad. Viiene.ee platvormis sa näed täpselt, mida sa konkreetse summa eest saad. Ei mingeid trikke. Teenust osutab ekspert ja projektijuhtide ning kontorite kulud jäävad ära ehk klient maksab vähem ja töö tegija saab rohkem kätte.”

Väike katsetus: tellime visiitkaarte

Proovisin järele, kui kiire Viiene.ee on ja kui kvaliteetset teenust sealt võib saada.

Visiitkaartide disainimiseks leidsin kaks pakkumist, üks 10-eurone ja teine 70-eurone. Valisin ilma pikema jututa 10-eurose ja andsin töö tegijale andmed, Geeniuse logo ning üsna vabad käed, millist tulemust tahan saada. Tellimuse tegin ennelõunal kella 11 paiku ja sama tööpäeva lõpuks oli mul visiitkaartide kujundus käes.

Viiene.ee pakkumised algavd viiekast, aga tõusevad päris kõrgele.

Kui kvaliteetne tulemus oli? Täiesti hea, andsin seda ka professionaalidele hinnata ja arvestades teenuse hinda ei öelnud keegi selle kujunduse ja lahenduse kohta midagi halba. Lisaks oli veel töö tegija mõnes kohas natukene ekstravaeva näinud, mida tegelikult minu üldsõnalises soovis kirjas polnud, aga mida ma ka ei välistanud.

Tõrge: otse töö tegijaga suhelda ei tohi

Küll aga tekkis visiitkaardi andmete saatmisega kohe probleem – nimelt ei tohi enda kontaktandmeid teisele kasutajale sõnumit saates saata, et mitte Viiene.ee veebiplatvormi valemist välja jätta, sest just see on koht, millega Viiene ise peaks raha teenima. Visiitkaartide puhul see oleks muidugi automaatselt probleem.

Meie kogemus selle teenusega oli hea. Mis aga oleks juhtunud siis, kui ma poleks selle kujundusega rahul olnud? Iga töö tuleb Viieses vastu võtta, aga kui see oleks olnud mulle täiesti esteetiliselt vastuvõetamatu, mis siis oleks saanud? Töö tegija on ju töö valmis teinud ja loometöö puhul sellist asja, nagu “õige” tulemus ju otseselt ei ole, kui just klient viimse kui detailini asju paika ei pane.

“Töö valmimisel on kliendil võimalus aktsepteerida töö või siis paluda töö parandamist,” ütleb Hanni. “Kui lahendus ei sobi, siis on võimalik kliendil esitada töö tegijale tellimuse tühistamise palve. Mõlemad osapooled peavad olema nõus tühistamisega. Kui osapooled siiski omavahel ei suuda leida ühist meelt, siis vaatame meie töö pakkumise ja tehtud töö üle ning hindame olukorda. Vajadusel kaasame ka teisi eksperte hindamisele ja teeme otsuse.”

Maailma populaarseim samalaadne veebiteenus Fiverr.

Seni pole veel ükski juhtum nii kaugele läinud. Viiene.ee on tegutsenud kuu aega ja Hanni sõnul on huvi teenuse järele ja pakkujaid olnud oodatust rohkem “Veebilehe liiklus on juba arvestatav ja külastajad veedavad lehel päris palju aega. Hetkel on üleval kusagil 100 erineva töö pakkumist, loodame muidugi pakkumiste valikut kiiresti suurendada. Esimesed kliendid on ka oma lahendused kätte saanud ja väga rahule jäänud.”

Viiese puhul ei saa kuidagi üle võrdlusest Fiverriga ja mul on tunne, et Fiverri edu üheks põhjuseks on globaalsus, mistõttu seal saavad kokku inimesed, kellele on “viiekal” täiesti erinev väärtus, näiteks kliendid USA-st ja tööpakkujad Indiast.

Hanni kinnitab, et nemad otseselt tuntud platvormi ei kopeeri ja neil on Fiverriga võrreldes mitmeid erinevusi. “Kõige olulisem on see, et Viiene.ee on suunatud Eesti turule, platvorm on eesti keeles, töid pakuvad Eesti inimesed, kes on meie kohaliku turuga paremini kursis kui Indiast disainerid ja arendajad. Platvormi tugi on ka eesti keeles. Oluline erinevus on ka see, et meie platvormis saab töö tegija ise määrata hinna sendi täpsuselt. Fiverri puhul on võimalik 5-, 10-, 50- ja 100-euroseid teenuseid pakkuda. Loodame ka peatselt saada valmis Eesti pangalinkide integratsiooniga, et muuta maksmist veelgi mugavamaks.” Hetkel on võimalik maksta pangaülekandega, krediitkaartidega ja PayPali vahendusel.