“Parema teenindamise huvides kõne salvestatakse” – kas sa tohid seda salvestist kunagi kuulda?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Telefonikõnede salvestamine on firmade seas Eestis üsnagi laialt levinud praktika. Andmekaitse inspektsioon märgib aga, et kindlasti ei ole salvestamine lubatud ilma õigusliku aluseta ning kui see on olemas, tuleb jälgida, et seda tehtaks seaduste kohaselt.

Arvestama peab ka sellega, et firma salvestatud telefonikõne tuleb inimesele tema nõudmisel välja anda, sest firma esindajale eraelu kaitset kohaldada ei saa. Inimese nõudmisel tuleb talle info väljastada, kuna inimesel on õigus saada iseenda kohta käivat teavet ja saada ka salvestist koopiana.

Juhul, kui salvestis võib sisaldada infot, mis riivab teise isiku õigusi või see kahjustab näiteks ettevõtte (äri)huve, saab andmetöötleja selle osa teabest jätta väljastamata. Sel juhul tuleb väljastada inimesele infost see osa, mis on tema kohta käiv teave ehk inimese isikuandmed ning seda koos põhjendusega, miks osa infost on jäetud väljastamata.

Lihtne meelde jätta:

  • organisatsiooni telefonisalvestised ei kuulu enamasti töötaja eraelu kaitsealasse;
  • inimesele tuleb tagada juurdepääs tema isikuandmetele ka telefonisalvestises ning vajadusel peab tegema sellest koopia;
  • kui on vajadus kaitsta teiste isikute õigusi ja vabadusi, tuleb vastavad andmed muuta kättesaamatuks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.