Pakri teaduspark: leidsime jaapanlastega krüptoraha kaevanduseks ideaalse klapi

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Pakri poolsaar. Foto: Scanpix

Jaapani plokiahela-ettevõtjate firma Blockhive plaanib avada Eestis krüptorahakaevanduse ja leidis selleks ideaalse partneri Pakri teadus- ja tööstuspargi näol.

Kontakt kahe firma vahel sai alguse augustis. “Julgen järeldada, et esimese kohtumise järgselt olid nii Blockhive kui Pakri teadus- ja tööstuspark veendunud, et oleme üksteisele ideaalsed partnerid. Tehniliste küsimuste täpsustamine võttis ligi kuu aega ning nüüd jookseme võidu ajaga, et vajalikud täiendustööd oktoobri alguseks ära teha,” rääkis Pakri teadus- ja tööstuspargi kaasasutaja ja juht Enn Laansoo, Jr.

Tema sõnul pole Blockhive esimene krüptovaluuta valdkonnas tegutsev ettevõte, mis on oma partneriks valinud Pakri. “Julgen väita, et Pakri poole paneb täna vaatama unikaalne kontseptsioon ja kümmekond aastat tehtud tööd. Meie fookuskliendid oskavad täna seda hinnata ning nad saavad Pakri Teadus- ja Tööstuspargis rohkem väärtust, kaasamõtlemist kui mõnes teises asukohas,” seletas Laansoo, Jr.

Sellise koostöö eelduseks on Laansoo, Jr sõnul õnnestunud kontseptsioon, mille osadeks on füüsiline pind (asukoht, hoone), taastuvenergia (toodame ja pakume klientidele rohelist energiat ning väärtustame kliendi jääkenergiat), konkreetse kliendi fookus (fokuseerime energia- ja keskkonnatehnoloogia, rohetehnoloogia valdkonnale) ning roheline töökeskkond. “Oleme sellesse uskunud aastast 2007 ehk novembris täitub esimene suurem juubel – kümme aastat,” rääkis Laansoo, Jr.

Nii on Pakri teadus- ja tööstuspargis tekkinud erinevate ärivaldkondade vaheline sünergia hakanud ennast ära tasuma. “Meid on üles leitud juba ka teiselt poolt maakera, päringuid ja kohtumisi on olnud väga põnevaid. Laua taga on istunud ka fookusvaldkonna maailma mastaabis suurimad tegijad, kelle Eestisse toomise nimel võitleme tihedas konkurentsis ja seda esirinnas. Näiteks elektrisõidukite valdkonnas jõudis avalikkuse ette tänavu aasta aprillis meie Tesla Gigafactory kampaania.”

“Blockhive on meie esimene klient Jaapanist, kellele suutsime pakkuda piisavat energiavarustust, mõistlikku hinda ning võimalust väärtustada seadmetest tekkivat jääkenergiat,” lisas Laansoo.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.