Välismaistest e-poodidest tellimine on kiiresti populaarsust kogumas nii Eestis kui ka mujal maailmas. Välismaiste poodide valik on suurem ja mitmekesisem ning ülemaailmsed tarneajad on võrreldes paari aasta taguse ajaga oluliselt lühenenud.
Pakid on oma teekonnal ka üha paremini jälgitavad, kuid sellegipoolest tasub mõningatel puhkudel jälgimisinfosse pigem kriitiliselt suhtuda.
Erineva jälgimisinfo taga on erinevad võimalused paki Eestisse jõudmisel.
- Saadetis liigub päritolumaa postiettevõtte kaudu ning on kogu oma teekonnal päritoluriigist sihtriiki registreeritud kui postisaadetis.
Üldjuhul on sellisel puhul paki jälgimisinfo korrektne ja näitab paki tegelikku asukohta kogu tema teekonna vältel.
- Müüja annab kauba üle logistikafirmale (mitte postiettevõttele), kes toimetab paki koos muu kaubaga Euroopasse ja annab üle kohalikule postifirmale. Siin võivadki tekkida probleemid, sest üldjuhul on logistikafirmadel transiiditeenust pakkuva postiettevõttega (nt Omnivaga) lepingud, mille alusel omistatakse pakkidele sihtriigi registrikood kohe siis, kui pakk päritoluriigis müüja käest vastu võetakse.
See tekitabki olukorra, kus klient näeb, et jälgimisinfo alusel on tema saadetis juba Eestis, kuigi pakk on ise füüsiliselt alles näiteks Hiinas või Ameerikas. Kaup lihtsalt sisestati päritoluriigis infosüsteemi märgiks, et ta on vastu võetud ja hakkab sealt varsti liikuma.