Nõudlus Sony telefonide vastu on vähenenud, aga Elisa ja Tele2 müüvad neid edasi

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Vodafone

Telia otsustas tootevalikust eemaldada Sony telefonid, viidates langevatele müüginumbritele. Ka teised operaatorid tõdevad, et Sony telefonide müük on languses ja lisavad, et tooterivi uuendamine pole haruldane nähtus.

Elisa telekomivaldkonna juht Mailiis Ploomann sõnas, et GfK uuringuandmetel on Sony osakaal tervel Eesti turul viimaste aastatega kahanenud ligi 4% juurde, kuid et nende kliendid soetavad jätkuvalt hea meelega ka Sony nutitelefone ning sellest tulenevalt ongi Sony brändi osakaal operaatorite võrdluses Eesti turul tunduvalt kõrgem just Elisal, ulatudes umbes 9% juurde.

“Elisa tootevalikusse seega jääb Sony alles, sest kliendid soovivad neid telefone täna jätkuvalt osta ja kasutada,” lausus ta.

“Uute brändidega katsetab Elisa väga tihti ning otsustajaks selles osas, kui kaua on konkreetne tootja Elisa seadmete valikus, on enamasti klient. Kui kasvõi väga tundmatu kaubamärk leiab lojaalse ostjaskonna, hoolitseme selle eest, et seadmed oleksid saadaval,” lisas ta.

Kui müügiedu pole, siis pole ka ebatavaline, et telefon müügilt ära korjatakse. “Kui huvi on aga väike, siis võtame müügist maha. Üldist reeglit meil seetõttu ka pole – mõned brändid on müügil aastakümneid ning mõned ei pea kvartalitki vastu,” märkis ta.

Sellel, kui hästi kohalik turg seadmed vastu võtab, on oma osakaal ka nõudlusel teistel turgudel ning sealsete riikide kasutajate tagasisidel.

“Siin saan samamoodi tuua hea näite OnePlusi kohta, mida Elisa hakkas Eestis eksklusiivselt müüma. Üle maailma oli OnePlusi kohta kasutajatelt väga häid hinnanguid kvaliteedi ja hinna suhte osas ning seega oli Eestis juba hea pinnas ette valmistatud. Kui seade jõudis Eestis turule, hakati seda kohe ja väga julgelt ostma,” sõnas Ploomann.

Asi on sarnane ka Tele2 juures

Tele2 kommunikatsioonijuht Kerli Link sõnas, et Sony telefonide müüginumbrid on Eestis ja kogu maailmas aasta-aastalt langemas ja Sony on eelkõige keskendunud oma teiste tootekategooriate promomisele.

Sellest tulenevalt on Sony toodetest ka Tele2 sortimendis saanud pigem nišitoode kindla kasutajaskonnaga. “Seni kuni Sony telefonide vastu endiselt piisavalt huvi tuntakse, plaanime neid ka oma klientidele pakkuda,” märkis ta.

Ta lisas, et mõni bränd eemaldatakse sortimendist juhul, kui müügiedu ei ole oodatud tasemel, klientide huvi on leige või ei vasta tooted kokkulepitud kvaliteedile.

Iga ettevõte lähtub mudelivalikute müügi osas erinevatest kriteeriumitest. Tõenäoliselt on põhjuseks vähenenud nõudlus Sony telefonide osas,” kommenteeris Link Telia otsust lõpetada Sony seadmete müümine.

“Ka klientide ostueelistused on ajas muutuvad, seega kujundatakse tooteportfelle ümber vastavalt vajadusele. Kõik Sony telefonide austajad on endiselt oodatud Tele2 e-poodi või esindusse,” lisas ta.

Märksõnad: , , , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.