Noored Eesti naised otsivad internetist rohkem tööd, mehed aga müüvad kaupa

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Statistikaamet kirjutab oma blogis, et viimase kolme kuu jooksul on internetti kasutanud peaaegu kõik (99%) 16–24-aastased Eestis elavad noored ning peamiselt kasutavad nad internetti sotsiaalmeedia külastamiseks.

Viimase kolme kuu populaarseimad internetitegevused olid noortel sotsiaalvõrgustikes, näiteks Facebookis osalemine (97%), mida on keskmisega võrreldes 29 protsendipunkti enam. Lisaks kasutasid noored ka e-posti (96%), lugesid meediaväljaandeid (92%) ning otsisid infot toodete ja teenuste kohta (90%).

16–24-aastased naised otsisid vastassoost eakaaslastest enam infot tervise kohta (vahe 18 protsendipunkti), samuti oli nende osatähtsus suurem CV-de saatmisel ja töökuulutustega tutvumisel (vahe 17 protsendipunkti).

Sama vanad noormehed seevastu kasutasid internetti noortest naistest enam toodete ja teenuste müümiseks (vahe 9 protsendipunkti).

16–24-aastased kasutasid keskmisest enam internetti ka omaloodud sisu mõnele veebilehele üleslaadimiseks (vahe 27 protsenti) ning töö otsimiseks ja CV-de saatmiseks (vahe 22 protsendipunkti).

Noorte suurem osatähtsus töö otsimisel võib olla tingitud asjaolust, et sellises vanuses enamasti alles alustatakse tööelu ja seetõttu puututakse töö otsimisega ka enam kokku.

Viimastel aastatel on Eestis ja ka mujal maailmas jõudsalt kanda kinnitanud jagamismajanduse sektor, kus teenuse pakkumine ja tellimine toimub enamjaolt internetis.

Viimase 12 kuu jooksul oli internetis eraisikult majutusteenuse broneerinud pea iga neljas ja sõiduteenust tellinud 41% noortest internetikasutajatest, mida on keskmisest vastavalt 2 ning 20 protsendipunkti  keskmisest enam.

E-kaubanduse ning tarkvarade statistikaga saad tutvuda siin.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.