Mõne kuu pärast näeb su Facebooki uudisvoog välja täiesti teistsugune

Mark Zuckerberg, Facebooki asutaja ja juht. Foto: Stephen Lam/Reuters/Scanpix

Facebooki tegevjuht Mark Zuckerberg andis teada, et lähikuude jooksul hakkab Facebooki uudisvoos rohkem nägema postitusi lähedastelt tuttavatelt, lehtede ja firmade postitusi näeb edaspidi vähem.

Kui varem on Facebook keskendunud sellele, et inimesi võimalikult kaua lehel hoida, näidates neile kõige huvipakkuvamat sisu, siis nüüd keskendutakse olulistele postitustele, millele inimesed ka vastata tahaks. See toob kaasa aga mitmeid olulisi muutusi nii kasutajate, lehtede kui ka Facebook enda jaoks.

Kasutajad ei näe enam nõnda palju videoid, vaid populaarseid teemasid, näiteks populaarseid “X asja mida teha” artikleid. Pigem näeb postitusi sõpradelt, millele ta võiks soovida vastata. Kui on soov aga endiselt kindla lehe postitusi alati uudisvoos näha, siis saab määrata, et mõnd lehte näidataks ajajoonel esimesena.

Lehtede haldajad peavad arvestama, et nende sisu ei ole enam nõnda palju näha ja ilmselt on ainsaks viisiks praegusel tasemel lugejanumbrite hoidmiseks kasutada Facebooki reklaamilahendusi.

Samuti ei ole edaspidi enam nõnda kasulik klikimagnet-pealkirjade kasutamine või laikide ja kommentaaride kogumine, kuna kuigi see võib näidata postituse relevantsust, siis Facebooki algoritm seda enam esiplaanile ei sea.

Facebook ise peab aga aktsepteerima seda, et kasutajate poolt lehel veedetud aeg väheneb, kuna algoritm ei tööta enam aktiivselt selle nimel, et pakkuda inimesele aina enam sisu, mis teda lehelt lahkumisest hoiaks. Siiski, sääraste muutuste rakendamine peaks parandama kasutajate heaolu, kuna vähendab passiivset tarbimist, mis ei pruugi enesetundele kõige paremini mõjuda.

Muutused peaks hakkama järk-järgult rakenduma ning ei tasu karta, et ühel hommikul on Facebook täiesti teistsugune.

One of our big focus areas for 2018 is making sure the time we all spend on Facebook is time well spent.We built…

Posted by Mark Zuckerberg on 11. jaanuar 2018. a.