Mitte ainult Tallinnas: toidu koju tellimise teenused katavad suurt osa Harjumaast ja laienevad veelgi

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
1pl23feb14c39.jpg

Suurte toidupoodide internetipoed koguvad küll väga kiiresti populaarsust, kuid on seni kättesaadavad olnud vaid Tallinnas. Praeguseks on kolme suurema toidupoe kullerteenused laienenud jõudsasti üleHarjumaa ning kauplused lubavad, et teeninduspiirkondade laienemine jätkub.

Kui näiteks novembris said toitu Selverist koju tellida vaid Tallinnas, Laagris, Tabasalus, Viimsis, Muugal ja Lool elavad inimesed, siis nüüd on võimalik toit koju tellida kaKeila, Peetri, Järveküla, Harkujärve, kuika Saku ja Kiili elanikel. Juunikuust alates on toitu võimalik tellida ka Tallinna vanalinnas elavatel inimestel, Selver toimetab toidukoti koju ka neile, kes elavad aadressil, kuhu autoga ligi ei pääse. Vaata Selveri piirkondadetäielikku kaarti siit.

Juulis laiendab Selverteeninduspiirkonda veelgi, nad plaanivad liikuda Harjumaalt edasi, aga kuhu täpselt, seda polnud Selver nõus veel avalikustama.

Eesti veebipõhistest toidupoodidest noorim, e-Coop alustas kahe kuu eest tööd ning on vahepeal laienenud kaks korda, nii et poe teeninduspiirkonda jääb praeguseks üle 500000 kliendi. Kontrolli eCoopi teeninduspiirkonda siit.

Lähema poole aasta jooksul on eCoopil plaanis lisaks Tallinnale ja selle lähiümbrusele lisada teeninduspiirkonda veel vähemalt üks linn. "Millise linna või ka linnadega täpsemalt tegemist on, saame avalikustada kohe, kui oleme kõik vajalikud ettevalmistused teinud,"ütles Coopi kommunikatsioonijuht Martin Miido.

Ka 2015. aasta veebruaris esimese e-toidupoena alustanud e-Maxima on tänaseks lisaks Tallinnale laienenud üle Harjumaa. Kaetud on alad Rohuneemest Kiilini, Kallaverest Niitväljani ja Suurupist Kurtnani. Vaata e-Maxima kaarti siit.

e-Maxima juhi Mihhail Solovjovi sõnul on pea tervet Harjumaad hõlmava teeninduspiirkonnaga kaetud peaaegu pool Eesti elanikkonnast.

"Neis linnades, külades jaalevikes elab kokku üle 90 protsendirahvarohkeima maakonna elanikest, mis tähendab, et praegu on e-Maxima teenuste kasutamise võimalustagatud ligi 40 protsendileEesti elanikkonnast,"ütles Solovjov.

Lähiajal ei ole e-Maximal plaanis Harjumaalt edasi areneda, pigem keskenduvad nad teenuse kvaliteedile. "Etiga klient, kes on vormistanud tellimuse enne lõunat, saaks selle kätte samal päeval ja et iga tellimus vastaks igati kliendi ootustele,"ütles Solovjov.

Laienemislahendus peitub jagamismajanduses?

E-toidupoe tööshoidmine ja teenindamine on keeruline ettevõtmine, mille lahendused tuleb täna käigultleiutada. Lisaks kauba kojutoimetamisele on poodide jaoks keeruline küsimus ka see, kuidas see üldse komplekteerida ehk kuidas klientide kaubad poeriiulilt kilekottidesse saavad ning seejärel kaubikusse.

"Toiduainete veebipoe käivitamine ja selle stabiilselt kvaliteetsena töös hoidmine on kordades keerukam ja kulukam teistest e-poodidest, kus ei ole tegu lühikeste säilivusaegadega ja temperatuuritundlike toodetega,"rääkis e-Selveri e-kaubanduse juht Gunnar Obolenski.

Tema sõnul on poodidelaienemine osalt piiratud ka vastavate veomasinate ja kullerite olemasoluga.

"Tänane olukord on selline, et inimese elukoha kaugus Tallinnast ei ole kojukandeteenuse osutamise korral probleemiks, vaid selle teenuse hind, tingimused ja aeg," ütles Obolenski. "Spetsiaalselt toidukaupade veoks kohandatud jahutuse- ja külmikuga kaubikud on hetkel konkurentsitult parim saadaolev lahendus nii mahu- kui mõõdupiiranguteta tellimuste täitmiseks tiheda asustusega piirkondades. Hõreda asustusega äärealadelekaubikutega sõitmine ei ole majanduslikult otstarbekas."

Obolenski pakkus ühe variandina välja, et kullerite teeninduspiirkonnast eemalejäävate alade teenindamine võiks tulevikus olla sõidujagamise teenuste pakkujate pärusmaa, kes kauba oma tööle-koju teekonna lähedusse jäävatele inimestele ära viivad.Säärane süsteem laiendaks tema sõnul oluliselt kullerteenuse teeninduspiirkonda, kuid samas suurendaks kahjukska probleemide arvu, mis kohaletoimetamisega kaasnevad.

"Sõidujagamisteenuse kaudu toidukottide vedamine seab enamasti piirangud tellimuse ajastamisele, sestsõidetakse kaootiliselt ja mitte igal pool," rääkis Obolenski. "Lisaks kamahule, sestautode pakiruumide suurus on erinevja sortimendile, sest sügavkülmakaubaga läheks keeruliseks."

Lisaks tekiks sõidujagamise puhul Obolenski sõnul küsimus, kas sõidujagaja on valmis raskeid toidukotte tassima ka näiteks ilma liftita maja viiendale korrusele, kas ja kuidas ta peaks tuvastama, et kaubavastuvõtja vanus on piisav tubaka- ja alkoholitoodete tellimiseks ja nii edasi.

Avafoto: Scanpix

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.