Mis rolli mängib tootearenduses disain? 1. oktoobrini saab lumesaha arendusideed esitada

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kuna tööpõld, kus disaineri kätt vaja läheb, on väga lai, tuleb seal läbilöömiseks valmis olla väga erinevateks väljakutseteks, tõdes Cleveroni tootedisainer Lauri Hirvesaar, märkides, et mida rohkem erinevaid projekte ette võtta, seda asjalikumaks muutub tööks vajalik kogemustepagas. See võiks Hirvesaare sõnul olla ka üheks põhjuseks, miks võtta osa Cleveron Challange tootearendusvõistlusest, et arendada koos meeskonnaga välja autonoomne lumesahk.

Hirvesaar märkis, et saha arendamine annab kindlasti väga vajaliku kogemuse meeskonnas tegutsemisest. Disainer saab ja peab tegema koostööd erinevate osapooltega, näiteks arendajate ning inseneridega. Samas loob hea meeskond võimaluse, et igaüks saab keskenduda just tema jaoks olulistele ülesannetele ega pea pinnal püsimiseks täitma mitut muud rolli, nagu see väikeste ühe-kahe osalejaga projektides tihtipeale on.

Erinevalt mitmetest teistest firmadest on Cleveroni filosoofias oluline disaineri kuulamine ning veenvate argumentide korral jääb tihti just tema sõna ka peale. Samamoodi tuleks läheneda ka autonoomse saha loomisele, kuna inseneritehniliste trikkide kõrval on siin oluline ka kasutusmugavus ning toote välimus.

“Esimesed ühisprojektid võivadki selles aspektis disainerile keerulisemad olla, kuid kui korra on hea disaini olulisus eduka toote valmistamisel ära tõestatud, peaks asjad kulgema palju ladusamalt,” tõdes Hirvesaar. Siiski lisas ta, et tühi disain püsti ei seisa, vaja on leida kuldne kesktee, kus kõikide rollide täitjad saavad kokku panna parima, mis neil pakkuda.

Kasutajakogemust ei tohi ära unustada

Saha disainimisel soovitas Hirvesaar mõelda kastist väljapoole, kuna lume lükkamisel pole labidas või sahk ainus võimalus, seega tasuks mõelda võimalikult laialt. “Samas tuleb silmas pidada ka seda, et pärast oleks võimalik toode tarbija jaoks kasti tagasi panna,” lausus ta ja lisas, et seade peab olema selline, mille saaks kasutajale päriselt kätte anda. Kasutajasõbralikkust ei tohi kindlasti unustada, hea seade peab olema kõigile mugav ja turvaline kasutada.

Kui rääkida aga ühest raudsest soovitusest, mida disainerid järgima peaks, siis toonitas Hirvesaar, et kasutaja peab olema alati keskpunktis ning toodet disainides peab tegema valikuid mitte lähtuvalt isiklikest eelistustest vaid hoidma alati silme ees toote tulevast kasutajat ja tema vajadusi.

Uuri Cleveroni sahaprojekti kohta täpsemalt siit.

Märksõnad:

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.