“Sulle võivad paljud asjad meeldida, aga mitte kõik ei pruugi olla su lemmikud.” Sellise põhjendusega võttis Twitter täna võimaluse märkidapostitus kui“lemmik” (favorite), selle asemel saabhoopis klikkida väikeselsüdamekesel.
Tegu on korraga tühise, aga ka tähtsa muudatusega, mis on osa Twitteri strateegiast meelitada ligi uusi kasutajaid.
Semiootikud, astuge ligi
Esiteks saavad interneti irvhambad muidugi uuendust narrida. “Süda on universaalne sümbol, mis resoneerub üle keelte, kultuuride ja ajatsoonide,” kirjutas Twitteri tootejuhtAkarshanKumar uuendust tutvustades. Niisiis arvab Twitter, et kõik asjad ei pruugi olla inimeste lemmikud, aga küllap armastavad inimesed kõike.
Et vastuolust üle saada, püüab Twitter südame/armastuse tähendusega lihtsalt võimalikult lõdvalt ümber käia. Isegi kasutajaliideses märgib süda hoopis “meeldimist”, mitte “armastamist”. Reklaamvideos pakuvad sotsiaalvõrgustiku tegijad välja, et südameke võib tähendada “palju õnne”, “oo”, “oh kui nunnu” (aww), “jess” ja nii edasi. Semiootikutele peaks tööd jaguma.
You can say a lot with a heart. Introducing a new way to show how you feel on Twitter: https://t.co/WKBEmORXNW pic.twitter.com/G4ZGe0rDTP
— Twitter (@twitter) November 3, 2015
Igapäevaselt Twitterit kasutades pole tegelikult vahet, kas ühe nupu nimi on Favoritevõi Like.Ettevõtte seisukohalt võib väike südameke olla aga isegi kriitilise tähtsusega.
Äriliselt maadleb firma oma suurima murega, milleks on kasutajaskonna suurendamine. Kuigi inimeste hulk, kes Twitterit kasutavad, põhimõtteliselt suureneb, on kasvutempo ise raugenud. Wall Streeti maailmas on sellise trendi tulemuseks aktsiahind, mis on aastaga umbes veerandi võrra oma väärtust kaotanud.
Seega pole Twitteri jaoks vahet, mida tähendab maailma kultuurides süda, “armastama” või “meeldima”. Fakt on, et Likeon internetis arusaadavam tegevus kui Favorite. Inimesed on treeninud end Like-nuppu vajutama nii Facebookis kui YouTube’is, Twitter püüab nüüd seda harjumust ka oma kasuks pöörata.
Ent ees ootab veel künklik tee. Twitteri olemusvõib võhivõõrale jääda ikkagi hoomamatuks. Kasu pole karvavõrdki ka sellisest segase sõnumiga telereklaami kampaaniast (vt videot), mis on pannud isegi staažikad Twitteri-kasutajad oma hämmeldust väljendama.
https://youtube.com/watch?v=6GX63F57xVo
Kas see video paneks su vanaema Twitterit kasutama? Isegi kui ta inglise keelt räägiks?