Me proovisime “Call of Duty” Battle Royale’i ja see on üllatavalt hea

“Call of Duty: Black Ops IIII” Battle Royale mängulaadi Blackout beeta on nüüd mõned päevad Playstation 4 peal käinud. Ma olen seda nüüd natukene proovinud ja pean tunnistama, et kui alguses olin ma selle suhtes skeptiline, siis nüüd olen ma müüdud.

“Call of Duty” on esimene suur mängusari, mis toob kaasa ka Battle Royale mängulaadi, mille on teinud ülipopulaarseks mängud nagu “PUBG”, “Fortnite” ja “H1Z1”. Novembris toob enda vastava mängulaadi välja ka “Battlefield V”.

Valem on lihtne: palju inimesi korraga ühel kaardil, ring tõmbub kokku ja viimane ellujääja saab medali.

“Blackout” saadab korraga lahingusse praegu 88 inimest (alguses oli see 80), kas üksinda, kahekesi või neljakesi. “Call of Duty” arendaja Treyarch ei ole midagi uut leiutanud, “PUBG” on seda juba kõike teinud ja kogu mäng on algusest peale ääretult tuttav kõigile, kes on varem midagi sarnast mänginud.

Minu esimene mäng, kus veel nuppe selgeks õppisin, lõppes kahe kill’i ja kuuenda kohaga.

Teostuse triumf

Oluline on aga siin see, kuidas see on tehtud. Kui PUBG vaevleb siiamaani erinevate probleemide käes ja jookseb Xbox One’i peal nagu LSD laksu all tigu, siis “Blackout” näeb esimesest hetkest peale nagu valmis mäng. Juba beetas.

See on puhas “Call of Duty” tulistamine esimese isiku vaates: kiire ja sujuv. Vees saad ujuda, mööda maad end jooksu pealt libistada ja see kõik toimub täpselt nii, nagu sa “Call of Duty” mängust eeldaksid.

Graafika on PlayStation 4 peal… okei. Või isegi hea kohati. Mõned tekstuurid on aeg-ajalt udused ja hüppavad hiljem sisse, kuid olulisem on see, et kaadrisagedus on väga stabiilselt 60, ka kõige pingelisemate tulevahetuste ajal.

See on seda üllatavam, et alguses kahtlustati, et “Call of Duty” Battle Royale ei ole tehniliselt nende aegunud mootori tõttu üldse võimalik nii suurel kaardil ja nii paljude mängijatega. Ilmselt pole võimatu, et lõpuks on ka “Blackoutis” nii palju mängijaid kui “Fortnite’s” või “PUBGis”.

Kõik tundub nii õige

“PUBGist” tulnutele võib olla ainult harjumatu, et vastased vajavad mängust väljalülitumiseks oluliselt rohkem kuule, eriti kui neil on Level 3 turvis, mille puhul oleks targem üldse minema joosta. Relvade tunnetus on hea ja need on piisavalt erinevad, et enda olemasolu õigustada.

Mängu kaart on väiksem kui “PUBGi” suuured kaardid, aga suurem kui Fortnite’is. Huvitavaks lisaks on aga kaardil zombid, kes on kindlates kohtades ja valvavad kõrgema tasemega relvi ja varustust.

Erinevalt “Fortnite’ist” pole mingit ehitamist, aga saab lamada ning lisaks on hulk sõidukeid, kuni helikopteriteni välja. Väga meeliülendav oli näha, kui tiimiga mängides olin kokkutõmbuvast ringist lootusetult väljas, kui üks sõbralik tegelane mulle helikopteriga järele lendas ja mind ringi tagasi tõi.

“PUBGil” jääb alles oma realistlikuma mängu võlu ja ilmselt hindan ma “PUBGi” mänguna alati kõrgemalt, kuid “Blackout” on lõbusam, hoogsam ja lihtsam.

Mõned asjad on veel kohmakad, nagu näiteks esemete üleskorjamine, aga suures plaanis on see väike mure. Oluline on see, et ma praegu hea meelega selle teksti kirjutamise asemel hüppaksin sinna mängu enda wingsuit’iga tagasi.

Pärast beeta proovimist võin ma kindlalt öelda, et “Call of Duty: Black Ops IIII” saab sügisel hitiks ja ilmselt tõmmatakse selle mängu puhul võrdusmärk selle Battle Royale mängulaadiga.

Selle eest küsitakse täismängu hinda ehk 60 eurot, aga ma arvan, et inimesed lepivad sellega ja maksavad.

Ilmselt jäävad “Fortnite” ja “PUBG” endiselt väga populaarseks, aga “H1Z1” on väga õnnetus seisus. Hoolimata sellest, et see on tasuta. Vahe “Blackoutiga” on meeletu.

“Call of Duty: Black Ops IIII” ilmub 12. oktoobril arvutile, PS4-le ja Xbox One’ile.