Martinson Dispatchist: selleks, et tekiks robotkullerite tööstusharu, on meil konkurente vaja

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
allan_martinson-680x383.jpg

ReedelkirjutasimeSilicon Valley idufirmast Dispatch, mis sarnaselt EestiStarshipile loob isesõitvat pakirobotit, mis peaksinimestele pakke kohale toimetama ning vähendama toodete transpordikulusid. Starship Technologies'i ärijuhtAllan Martinson näeb äsjase konkurendi tootes mitmeid küsitavusi, kuid tervitab selle tulekut, sest rohkem sarnaseid ettevõtteid aitavad tööstusharu üles ehitada.

Millised on teie arvates põhilised erinevused Starshipi ja Dispatchi vahel?

Dispatchi Carry on oluliselt raskem ja kogukam (3-4 korda), mis võib tekitada probleeme nii ohutuse kui ka töökindluse kui ökonoomika osas. Selle veermiku ülesehitus tekitab küsimusi, kuidas see saab hakkama äärekivide ja auklike teedega, samuti kallakutega. Teadete järgi kasutab Dispatch ka LIDARit, mis on väga kallis ja mis tegelikult ei pruugi midagi navigatsioonile juurde anda. Starshipi üks esimesi otsuseid oli LIDARist loobumine ja kogu navigatsiooni ja situational awarenessi ülesehitamine erinevate kaameratehnoloogiatega ja videotöötlusega. Aga olen kindel, et nad kindlasti parandavad oma esialgset disaini.

Dispatch on mõeldud mitme saadetise korraga kohaleviimiseks neljas eraldi suletavas kastis. Starshipi filosoofia on olnud 1 addressaat = 1 väiksem robot. See võimaldab paindlikku nõudmisel kullerteenust.

Aga muidu on tegu väga sarnase lähenemisega.

Mil määral ja kas üldse paneb konkurendi tulek teid muretsema?

Ei, otse vastupidi, see on väga hea! Selleks, et asjast saaks uus tööstusharu, on vaja mitmeid tegijaid – sama on ju autofirmade, lennukitootjate ja teistega. Me oleks väga pettunud, kui ühtegi konkurenti poleks, sest siispeaks ju see väga paha äriidee olema, kui keegi sama teha ei taha.

Mitme tegija olemasolu samas tööstusharus kinnitab idee õigsust, aitab seda äriklientidele ja maailmale paremini tutvustada, aitab kiiremini sisse viia vajalikke regulatsioone jne.

Nii et meie jaoks oli see väga hea uudis.

Kas Dispatchi puhul võib tegu olla ka mingis mõttes teie idee kopeerimisega?

Mul ei ole alust seda arvata. Nad olid oma firmaga ametis enne, kui me 2.11.15 avalikkuse ette tulime. Dispatch oli toona vist üsna nukker, et nad esimese tulija aust ilma jäid…

Dispatch on praeguseks kogunud ka enda esimesed 2 miljonit eurot investeeringuid, kuidas on teie firmal investeeringutega?

Starship on kordades paremini rahastatud kui Dispatch.

Avafoto: Starship Technologies

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.