Sõber rääkis loo oma sõbrast, kes olla küsinud lennukis stjuuardessilt teatud kindlat sorti mineraalvett. Seda aga ei olnud ja ju ta siis jõi midagi muud. Mõnda aega hiljem sama lennufirmaga reisides toodi talle aga just see vesi: “Eelmine kord te soovisite seda, ja me siis võtsime selle teie jaoks kaasa!” Tore turundusnipp, kus pudeli vee kaasavõtmise hinnaga võideti lojaalne klient ning tekitati legend, mis liigub suust suhu. Ja kui hea mäluga töötajad, eks?
Tegelikult pole päevas kümneid tuhandeid inimesi lennutava firma töötajad mõistagi võimelised selliseid asju meeles pidama ja organiseerima, ning üsna kindlalt on tegemist tarkvara (antud juhul CRM-i ehk kliendihaldussüsteemi) tööga. Masinad ongi aina sagedamini pandud tööle viisil, mis toetab inimesi nende otsustes sellises ulatuses, et kvantiteedist saab kvaliteet. Mõne keerulise matemaatikaprobleemi suudab nutikas inimene pika pusimise peale ka ise, ilma arvutita ära lahendada, kuid lihtsa kliendihaldussüsteemi kasutamine kirjeldatud moel annab tulemuse, milleks inimvõimed ei ole masina abita suutelised.
Masin aitab ka valimisi võita
Samalaadseid näiteid leiab igast vallast. Kui lennukilugu langeb väikese ohutu reklaamitriki kategooriasse, siis näiteks Donald Trumpi edukas valimiskampaania on saatnud kogu maailma parajasse segadusse. Väidetavalt kaardistas Cambridge Analytica nimeline ettevõte sadade miljonite sotsiaalvõrgustiku-kasutajate psüholoogilise profiili, et näidata neile Trumpi valimiskampaania raames personaalselt reklaamsõnumeid, mis olid just nende jaoks eriti atraktiivsed.