Maailma suurimal tehnikamessil osalenud Eesti ettevõtted soovitavad eestlastel seal osaleda

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
ces.jpg

Paar nädalat tagasi toimus Las Vegases maailma suurim tehnikamess CES, millel oli sel korral ametlikult esindatud ka kaks Eesti ettevõtet:Natufia Labs ning Starship Technologies.

Mõlemafirma esindajate sõnul oli messil osalemine nende jaoks kasulik ning nad soovitavad CESist võtta osa ka teistel Eesti ettevõtetel.

Starship Technologies kaasasutaja Ahti Heinla sõnul möödus CES Starshipi jaoks hästi. “Oli mitmeid huvitavaid kohtumisi. Kuna sinna tuleb suur osa tehnoloogiaäri maailmast kokku, siis kohtusime näost-näkku mõne päeva jooksul mitmete inimestega, kellega varem vaid e-kirju vahetatud. Meie puhul on näost-näkku kohtumine päris oluline, kuna päriselus roboti näitamine on hoopis teine tera kui asjast e-maili teel rääkimine,” ütles Heinla.

Positiivselt räägib CESist ka Natufia Labsi turundusjuht Nick Sushkov, kelle sõnul ületas ettevõtte messi ajaks seatud eesmärgid. “Me jäime CESiga rahule. Iga päev saime meediakajastust erinevate meediaväljaannete poolt üle terve maailma. Saime uusi ärikontake ning potentsiaalseid koostööpartnereid,” sõnas Sushkov.

CESi suurimaks õppetunniks peab Sushkov seda, et nad said konstruktiivset tagasisidet inimestelt, kes on tehnoloogia osas sama kirglikud kui nemad ise. Lisaks sai Natufia mitmeid kontakte, mille abil saavad nad oma toodet veelgi täiustada.

Heinla kinnitusel Starship endale CESi jaoks ühtegi konkreetset eesmärki ei seadnud. “See on osa meie turundusest ja äriarendusest – olla kohal tähtsamatel üritustel, isegi siis, kui üks või teine konkreetne üritus ei peaks kõige paremini minema. Starship’i kutsutakse aastas umbes 500 üritusele, millest umbes 100 ka osaleme. CES on nendest mõistagi üks suuremaid,” sõnas Heinla.

Mõlemal firmal onkindlasti kavas võtta CESist osa ka järgmisel aastal.

Natufia ja Starship soovitavad Eesti ettevõtetel mõelda CESi peale

Heinla leiab, et mõnedel Eesti ettevõtetel on kindlasti kasulik CESil osaleda, kuid mõnedel teistel jällegi mitte. “Kindlasti ei ole CESil osalemine selline asi, et tuled lihtsalt kohale ja kohe hakkavad iseenesest sinu suunas mingid pudrumäed ja piimajõed liikuma. Aga seda teab nagunii igaüks, kes mõnel sellisel üritusel osalenud on. Lõppkokkuvõttes on küsimus kasu ja kulu vahekorras. Starship saab kasu, kuna CESil näevad meid potentsiaalsed kliendid, investorid, ajakirjanikud, koostööpartnerid. Kulu on eelkõige aeg ja raha. Starshipi jaoks tasub CES ära, mõne teise jaoks ei pruugi ära tasuda,” leiab Heinla.

Lisaks juba mainitud ettevõtetele väisas tänavust messi ka Räniorus resideeruv Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) välisinvesteeringute nõunik USAs Andrus Viirg, kelle hinnangul oli Starshipi boks väga hästi lahendatud ning neist peaksid teised Eesti ettevõtted õppust võtma.

Täpsemalt toob Viirg välja boksis olevad ettevõtte esindajad, kes saavad messikülastajatega suhelda. “Leidsin, et oluline on ka kohalike inimeste (inglise keelt emakeelena rääkivate inimeste toim.) kohalolek boksis,” teatas Viirg.

Nõunik leiab, et ühel päeval võiks CESil olla ka ühtne Eesti demoala, kus ühe ala peal oleks koos vähemalt üle kümne Eesti ettevõtte, nii nagu seda on seni EASi toetusel tehtud Barcelonas toimuval Mobile World Congressi (MWC) messil. Riiklike demoaladena jäid talle tänavusest messist meelde Iisraeli ning Prantsusmaa.

Selles osas, kas EASil on kavas hakata Eesti ettevõtete osalemist CESil toetama ei anna Viirg ühtegi lubadust. Tema sõnul on USAs toimuvate messide osas hetkel keskendutud San Fransiscos toimuvale TechCrunch Disruptile ning Austinis peetavale SXSW. Nõuniku sõnul sõltub nimetatud üritustel osalemine ettevõtete huvist ning vajadusest ja ka EASi eelarvelistest vahenditest.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.