Kui hiljuti tuli uudis, et Uberi kahjum eelmisel aastal oli ligi 3 miljardit dollarit, oli see paljudele tõestuseks selle kohta, mida nad kogu aeg on arvanud: idufirmad on puhas haip ja õhumüümine. Teised aga ütlesid, nagu nad kogu aeg on öelnud, et idufirmad ei peagi kasumit tootma.
Kutsusime sellesse “Restardi” saatesse külla majandusasjatundja Kristjan Lepiku, kes ka ise idufirmas töötab ning proovisime kolmekesi arutades selgeks saada, mis müstiline asi see “kasumieelne faas” või paljudel idufirmadel lausa “käibe-eelne faas” on ning kuidas ikkagi saab nii olla, et idufirmad põletavad miljonite või miljardite eest investorite raha ning kõik on justkui selle üle õnnelikud.
Kas see on eriti peen nipp rumalatelt investoritelt raha ära võtmiseks või mis loogika on selle taga, et miljardeid kahjumit tootev Uber on samal ajal väidetavalt väärt ligi 70 miljardit dollarit?