Kuidas konkurendid San Francisco tehnoloogiamekas Starshipile käru keerasid

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Marble

Maailma tehnoloogiameka Silicon Valley südames olev San Francisco linnanõukogu hakkas menetlema eelnõud, mis keelaks pakirobotite liiklus kõnniteel. Tagurlik plaan võeti menetlusse osalt seepärast, et mõned pakivedajad ilma loata tänavale kippusid, selgitas Eesti pakiroboteid arendava ettevõtte Starship ärijuht Allan Martinson.

“Kogu San Francsisco saaga algas veebruari lõpus, kus üks meie konkurente Dispatch alustas testsõite ilma selleks luba omamata. Sellele järgnes teine konkurent – Marble. See tõi terava reaktsiooni linnanõukogu liikmelt Norman Yeelt, kes teatas, et ilma loata robotid ringi sõita ei tohiks,” selgitas olukorda linnas Martinson.

Tema sõnul tõi Yee tegelikult linnavalitsuse istungil peetud kõnes Starshipi näiteks firmast, mis oma asju korralikult ajab, sest Eesti ettevõtte tegi mullu sügisel linnas testisõidud linnavalitsuse ajutise loaga.

“Nüüdseks on Yee jõudnud järeldusele, et parem oleks robotid üldse keelata ja teinud ka vastava ettepaneku. See ei tähenda veel vastavat otsust, asi läheb alles arutusele ja hääletusele lähikuudel,” rääkis Martinson. “Olen isiklikult Yeega kohtunud. Tegemist on vanema härrasmehega, kes kunagise autoõnnetuse ohvrina seisab jalakäijate õiguste eest. Samas on ta üks üheteistkümnest linnanõukogu liikmest ja seal on ka palju teisi arvamusi.”

Starship juba tegutseb Silicon Valleys

San Francisco lahe ümber Bay Areaks nimetatav piirkond koosneb kokku 101 omavalitsusest ning San Francisco pole neist isegi mitte kõige suurem. Starshipil on praeguseks tegutsemisluba olemas kolmes linnas – Redwood City, San Carlos, Sunnyvale – ja mitmed muud linnad töös. Martinsoni sõnul tehakse seal juba nii testsõite kui ka kaubavedusid.

Kui soosivaks või keelavaks San Franciscos lõpuks pakirobotite regulatsioon kujuneb, ei oska Martinson ennustada. “Aga kui San Francisco peakski [keelava] otsuse tegema, siis see oluliselt ei mõjuta meie plaane või tegevust,” ütles Martinson, kuna tegu on vaid ühe omavalitsusega.

“San Francisco on väga vastuoluline ja poliitiline linn. See on linn, mis on keelanud Segwayd, kus kõrvuti elavad kodutud ja neti-miljardärid ning kus Google insenere sõidutavaid busse loobitakse vahel kividega,” iseloomustas ta linna eripära.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.