Kõmuline Eesti ettevõtja tahab tõukerataste rendiga USA turgu vallutada

Keith Siilats Hiinas tehases, kus valmistatakse elektritõukerattaid. Foto: Erakogu/Keith Siilats

Korduvalt kõmumeedia veergudelt läbi käinud ärimees Keith Siilats kavatseb uue äriga peagi astuda Uberi kandadele, sest plaanib kahes USA linnas avada rendielektritõukerataste äri. Trendikatest konkurentidest eristumiseks on ettevõtjal plaanis mitmed nipid.

Eristumine: kaugjuhtimisega tõukeratas

Elektritõukerataste lühiajalise rentimise äri on praegu USAs väga kuum. Ettevõtteid selles vallas on palju, neist kõige tuntum on Lime, mille investorite seas on Uber ja mille väärtus kasvas juulikuus juba üle miljardi dollari.

Kuigi Siilats resideerub USAs ning uus ettevõte käivitatakse samuti USA idaranniku linnades, käib ärimehe kinnitusel tõukerataste äri arendus Eestis. “Rattad saadetakse Hiinast otse USAsse ja Eestist saadetakse aju ning seal pannakse kokku,” ütles Siilats.

Ärimehe väitel on nende eelis konkurentide ees kiirus ning võimsus. “Lisaks on äpi esimeses versioonis sees funktsionaalsus, mis teavitab aku tühjaks saamisest ning soovitab teel olevat teist tõukeratast, millel on aku täis. Siis saab ühe nupu vajutusega ratta ära vahetada ja sõitu jätkata.”

Veel lubab Siilats, et järgmisesse tõukeratta versiooni lisatakse kaamera ja võimalus ratast lausa kaugjuhtimise teel vajadusel ümber parkida. Kaugjuhtimiseks varustatakse tõukeratas kas abiratastega või lihtsalt laiemate rehvidega.

Samuti on paigas juba rattarendi hinnakiri: sõidu alustamise tasu on 1 euro ning iga minuti eest peab tasuma 10 senti. Võrdluseks: Lime’i sõidu alustamise tasu on sama, aga minutitasu on 15 senti.

Keith Siilatsi hiinlastest äripartnerid koos esimeste elektritõukeratastega. Foto: Erakogu/Keith Siilats

Salajane suurinvestor

Siilatsi uues ettevõttes töötab praegu neli inimest – disainer, turundaja ning kaks programmeerijat. Ettevõte soovib lähiajal palgata Eestist juurde veel 10-20 töötajat.

Mis saab äri nimeks, ei soovinud Siilats ajakirjanikule veel paljastada. Väidetavalt on eestlaste elektritõukerataste äri suurinvestoriks ühe suure USA ettevõttega seotud isik, kuid tema identiteeti ei soovinud Siilats veel öelda.