Kas rändlustasude kadumiseks pean operaatoriga siduma uue lepingu või võtma uue SIM-kaardi?
Ei. Tehniliselt toimib kõik nii nagu praegu ehk teise Euroopa Liidu liikmesriiki jõudes saad tervitussõnumi ning saad oma telefoni kasutada täpselt nii nagu Eestis.
Kui ma elan praegu mõnes muus ELi riigis, siis kas ma saan alates 15. juunist kasutama hakata Eesti operaatori SIM-kaarti ilma, et nende teenuse kasutamisele lisanduks rändlustasu?
Ei. Komisjoni poolt määratud regulatsioonis on sees klausel, mis toob konkreetselt välja, et rändlustasud kaovad reisijate jaoks. Vältimaks segadusi reisija ning alalise elaniku staatuse üle on regulatsioonis kirjas, et kui klient on nelja kuu jooksul veetnud enamuse aja välismaal ning selle aja vältel kasutanud teenuseid rohkem, kui kodus, siis on operaatoril õigus küsida kliendilt selgitusi. Kliendil on selgituste andmiseks aega 14 päeva ja kui selgitus ei ole operaatori jaoks piisav või klient jätkab senist kasutusmalli, siis on operaatoril õigus kliendilt küsida eile kokku lepitud hulgihinda.
Kas siis Eesti klientide jaoks rändlustasud kaovad või ei kao?
Lihtne küsimus, aga keeruline vastus. Pannes end tavalise Eestis elava inimese rolli, saab öelda, et arvatavasti mitte. Täna palju meediakajastust saanud Euroopa Komisjoni otsus paneb operaatorite jaoks paika hulgihinna, mis nad saavad üksteiselt teenuste eest küsida, nii kõnede, SMSide kui andmeside eest.
Regulatsioonis on ka “jätkusuutlikkuse mehhanism”, mis näeb ette, et kokku lepitud hulgihinnast soodsamat hinda pakkuvatel operaatoritel on võimalik klientidelt välismaal teenuste kasutamise eest küsida hulgihinnaga võrdvõõrset hinda. Eesti operaatorite hinnakirjas on üldjuhul kehtestatud hulgihinnast soodsamad hinnad.