Klient sai Tele2 käest uue telefoni, kuna firma ei suutnud tõestada, et paindunud raam põhjustab kõnede katkemist

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Sony XA1. Foto: Andri Koolme/CC/Flickr

Tarbijavaidluste komisjon leidis, et Tele2 peab hüvitama kliendile telefoni, kuna firma ei suutnud tõendada, et paindunud telefon oleks kuidagi seotud sellega, et kõned mingil põhjusel katkevad.

Klient pöördus komisjoni, kuna ta ostis Tele2 käest Sony Xperia XA telefoni. Mõned kuud hiljem viis ta aga telefoni esindusse tagasi, kuna kõned katkesid. Vastuvõtmisel märgiti telefoni välimuse kirjeldusse, et telefonil esineb kriime üle telefoni ja täkkeid külgedel.

Mõnda aega hiljem teatas Tele2 kliendile, et telefon garantiiremonti ei sobi, kuna telefonil tuvastati paine raamis ehk mehaaniline defekt. Selle asemel pakuti talle tasulist remonti, millega klient aga ei nõustunud, kuna ta hinnangul ei vastuta tema poe poolt telefoni vastuvõtmisel või selle käitlemisel tehtud vigade eest.

Tele2: klienditeenindaja ei saagi telefoni hinnata

Tele2 selgitas komisjonile, et müügiesindajal puudub tehniline võimekus, pädevus ja tootja poolne volitus ekspertiisi toodud seadmete seisukorra kontrollimiseks ja selle hindamiseks hindamiseks. Seadme täpse seisukorra teeb kindlaks tootja poolt volitatud hoolduskeskus.

Hoolduskeskuse logistiku märgete kohaselt tuvastati, et seade on paindes, sisselülitusnupu juures on mõra, tagapaneel täpiline ja kriimudega.Ka raam oli kriimude ja täketega, ekraanil esines kriime ning seade oli määrdunud.

“Tarbija nõue ei kuulu rahuldamisele, kuna seadmel tuvastati mehhaanilised vigastused,” märkis firma.

Pood pakkus kliendile tasulist parandust hinnaga 135 eurot, klient sellest aga keeldus.

Komisjon: mingeid tõendeid pole

Komisjon leidis, et telefon tuleb hüvitada, kuna pole kuidagi tõestatud, et painutatud raami ja kõnede katkemise vahel on seos.

Komisjon märkis, et Tele2 vastus oli pealiskaudne, vastusest ega ka lisatud fotodest pole aru saada, kas kõnede katkestamise ja telefoni korpuse painde vahel on põhjuslik seos. Pood ei lisanud eksperdi arvamust ega muid vastuväiteid tõendavaid selgitusi.

Tarbijalemüügi puhul eeldatakse, et kuue kuu jooksul asja ostjale üleandmise päevast ilmnenud lepingutingimustele mittevastavus oli olemas asja üleandmise ajal.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.