Kadri Simson avas Tallinna linna maineprojekti: linnakodanik ja Rootsi inimesed maksavad

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson, kes on ühtlasi ka Keskerakonna aseesimees, avas täna Tallinna ühistranspordis käibele mineva piletisüsteemi, kus pileti eest saab tasuda kontaktivaba pangakaardiga viibates. Kurioosne asja juures on see, et Tallinnas on ühistransport tasuta ning uut linna raha eest rajatud piletisüsteemi hakkaks kasutama 8% sõitjatest.

Tallinna linn hakkab tehnoloogiaettevõtte Ridangole rajatud piletisüsteemi eest tasuma 2200 eurot kuus ehk 26 500 eurot aastas. Raha leitakse linna eelarvest.

Ridango avaldab, et süsteem on tegelikult keeruline ja nende jaoks tähendab selle loomine 7-kohalist investeeringut. Uba seisneb selles, et kuivõrd nad hakkavad sama teenust pakkuma ka Rootsis, Gröönimaal, Leedus ja Ukrainas, saavad nad Tallinnale teenust pakkudes vastu tulla. Ridango huvi on maine-põhine – kui nähakse, et innovaatilise Eesti pealinnas on nende süsteem kasutusel, aitab see neil uusi kliente leida.

Kui vanasti, mil veel kõik inimesed Tallinna linnas ühistranspordiga sõites pileti eest maksid, korjas linn piletitulu 18 miljonit eurot aastas, siis nüüd, mil täispileti eest maksab vaid 6% sõitjatest ja 2% ostab endale sooduspileti, on aastane piletitulu linnale 4 miljonit eurot. Kokku tehakse Tallinnas 143 miljonit sõitu aastas.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.