Intervjuu Markus Villiguga: Kasvuruumi on veel paarisaja miljardini

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Markus Villig. Foto: Hans Lõugas

Ühe Eesti osaühingu arvele Eesti pangas laekus hiljuti 175 miljonit dollarit. Investeeringu saanud Taxify asutaja Markus Villig rääkis intervjuus Geeniusele, kuidas firma teeb tänavu miljardi dollari eest sõite ja tegutseb 25 riigis, kuigi paljudes neis pole ta ise kunagi käinud.

Ka firma väärtus tõusis selle tehinguga miljardi dollarini, aga Villig põhjendab, miks veel on ruumi kasvada isegi paarsada korda suuremaks.

See on toimetatud lühiversioon intervjuust, mida saab täismahus kuulata laupäeval Restardi podcastis või Kuku raadio eetris kell 16.

Kaua sa ette teadsid, et te sellise investeeringu saate? Kuidas te üldse Daimlerini jõudsite?

Sellise investeeringu kaasamine võtab üldjuhul aega 6-8 kuud. Umbes sügisest oleme seda ette valmistanud. Kõige rohkem läks aega õige partneri valimisega, kui see juba oli ette teada, siis vormistamine võtab mõned kuud.

Tegelikult sõidujagamise tööstus on üsna väike, maailmas on kümme suuremat platvormi ja ka kümme suurimat autotootjat. Kõik teavad üksteist ja suhtlevad. Me oleme Daimleriga viimase paari aasta jooksul rääkinud investeeringutest ja nüüd jõudsime kokkuleppeni.

Miks teie autotootjat nagu Daimler investoriks tahtsite?

Nende poolt saame mingit muud lisaväärtust ka. Kui tuleb tavaline finantsinvestor, siis nad saavad nõustada selles, kuidas neil on muudes ettevõtetes läinud, aga Daimleril on strateegiline huvi.

Nad saavad meid aidata tulevikus autode ostmisega, kui meil on vaja osta suuremas koguses. Saaksime paremaid diile.

Kui nad teevad oma isesõitva auto, siis saame selles vallas koostööd teha.

Ja üks asi, mis meile on oluline: nad mõtlevad väga pikas perspektiivis. Nad ei looda seda investeeringut paari aastaga maha müüa, vaid see on nende jaoks investeering mitmekümneks aastaks. Saame pikaajalise partneri.

Mida te rahaga teete, milleks teil seda vaja on?

Peamiselt on kaks põhjust. Üks on tehnoloogia ehitamine, me palkame paari aastaga kümneid ja sadu insenere. Praeguse mahu juures muutub see tehnoloogia kõige tähtsamaks osaks: kuidas ennustada efektiivselt kohalesaabumisaegasid? kuidas määrata hindasid reaalajas? kuidas valida, milline auto saata?

Sisuliselt ehitame oma Google Mapsi, kuhu võiks panna sada inseneri täiskohaga tööle.

Kliendile paistavad Taxify ja teiste äpid samasugused nagu nad olid viis aastat tagasi. Miks sinna ikkagi raha on vaja panna?

Lõppkasutaja ei näegi võib-olla vahet. See paistab välja pika aja peale. Kui me suudame mõnda aspekti optimeerida mõned protsendid, siis paar aastat tagasi me olime nii väiksed, et sel ei olnudki suurt vahet.

Aga sel aastal me tahame teha miljardi dollari väärtuses sõite. Kui me suudame seda optimeerida paar protsenti, siis selle rahaline väärtus on paarkümmend miljonit. Paarikümnemiljonise säästu peale on mõtekas panna tööle mõned insenerid, et seda paremaks teha.

Skaala on juba nii suur, et see tasub igatpidi ära.

Kuhu te neid sadu inimesi palkate?

Nii palju kui võimalik Eestisse, aga ka üle maailma. Meil on mõned arendajad Eestis, Prantsusmaal, Kanadas, nüüd avasime Rumeenias kontori. Meil on igas riigis, kus me toimetame, oma kontor. Praegu on meil 25 riiki. Me juhime neid üle interneti, sest meil on mitmeid riike, kus ma pole siiani kohapeal käinud.

Millal nii-öelda järgmine faas Taxify arengus käima läheb? Kas raha on teile üle kantud?

See investeering on käes ja me hakkame seda ühelt poolt tehnoloogiasse panema ja teiselt poolt laienemisse.

Laienemise osas on meil täiesti vabad käed, sest investorid näevad, et meil on seni läinud efektiivsemalt kui kõigil teistel kümnel platvormil maailmas.

Me keskendume Euroopale ja Aafrikale, sest me näeme, et see turg on piisavalt suur. Meil ei ole võtet riske võtta ja hakata end hajutama, parem keskendume paarile regioonile ja saame siin liidriks.

Kui vaadata täna kogu transporditurgu maailmas ja võrrelda seda reklaamituruga, kus tegutsevad Facebook ja Google, siis see on üle kümne korra suurem. Selle loogika järgi on siin ruumi kahekümneks Google’iks.

Kui me oleme suudame seal top 10-s olla, siis paarisaja miljardise väärtusega ettevõte on enam-vähem ambitsiooniks eesmärk, ei pea sellest laiemaks minema.

Kuula saatest lähemalt:

  • mis aastal Taxify robotaksoga sõita saab
  • kas investeeringu järel tõstab Taxify IT-töötajate turul palku
  • kui palju noort idufirma asutajat miljardifirma tippjuhi kohalt ära puksitakse.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.