Internetiühenduse veaga üheksa Eesti Teslat said üleöö paranduse

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
tesla-model-x-interjoor.jpg

Üleeile kirjutasime sellest, et Eestisse tarnitud Tesla elektriautosid on tabanud ootamatu tehniline rike, mis mõjutas autodel olevate funktsioonide kasutamist. Veel sama päeva õhtul teatasid vigaste Teslade omanikud Geeniusele, et viga on parandatud ning kõik funktsioonid toimivad tavapäraselt.

Tesla kõneisiku Axel Holmströmi sõnul ei olnud tegu probleemiga, mis oleks mõjutanud kõiki Eestisse tarnitud Teslasid. “Viga puudutas maksimaalselt vaid üheksat autot,”sõnas Holmström Geeniusele antud kommentaaris.

Kuigi esialgu tundus, et viga oli Telia Sonera poolne, siis selgus, et tehniliserikke põhjustas seadistusviga Eesti mobiilivõrgus.

Telia Eesti meediasuhete juhi Raigo Neudorfi kinnitusel oli tegu konfiguratsiooniveaga. “Tõrked said alguse sellest, et Tesla sõidukites kasutatavate SIMide jaoks oli tehtud eriseadistus, mille kohta puudus TeliaEestilinfo. TeliaEestiise Teslaga SIMide seadistuse teemal ei suhtle ning meie SIM kaarte sõidukitesse paigaldatud pole – Tesla tellib oma SIM kaardidainult ühe grupi operaatoril käest.Mure lahendamiseks vajasime Eesti poolel nende SIM-ide andmeid, et võrgus teatud konfiguratsioone muuta,” täpsustas Neudorf.

Kõigile Tesla elektriautodele pannakse tehases sisse SIM kaart, mis on vastava regiooni oma, kus auto soetanud klient elab. SIM kaartidel on aktiveeritud andmeside rändlusteenus, mis võimaldab Teslaga internetti pääseda igalt poolt maailmast.

Internetiühenduse puudumine vaevas Eesti Tesla omanikke juba mitu kuud ning probleem süvenes viimastel nädalatel. Pärast Geeniuse sekkumist suudeti probleem ära lahendada vaid loetud päevadega.

Foto: Tanel Meos

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.